תע"א מגדילה ייצוא מל"ט "הרון טי.פי"

בחברה מחכים לאישור משרד הביטחון לייצא את מל"ט הענק למדינות נוספות. תע"א התחייבה למלא אחר המגבלות באמנה הבינ"ל להגבלת מכירת כלי טיס ארוכי טווח ובעלי כושר נשיאה גדול

תע"א מגדילה ייצוא מל"ט "הרון טי.פי"

מל"ט ה"הרון טי.פי" (צילום: תע"א)

התעשייה האווירית מקווה לייצא את מל"ט הענק שלה מדגם "הרון-טי.פי" למדינות נוספות בכפוף לאישורים של משרד הביטחון שינתנו בהתאם להתחייבות של ישראל לאמנה הבינלאומית על הגבלת המכירה של כלי טיס ארוכי טווח המסוגלים לשאת מטען גדול.

אורכו של המל"ט מדגם "הרון-טי.פי" הוא 14 מטר. משקל ההמראה המירבי שלו הוא 4,650 ק"ג והוא מסוגל לשהות באויר לפחות 36 שעות. צרפת בחרה לא מכבר במל"ט הזה אחרי שהתחרה מול ה"פרדטור" האמריקני.

כאמור יש ענין גדול במל"ט הענק, אבל הוא ימכר רק בהתאם למגבלות של האמנה הבינלאומית MTCR המגבילה את היצוא של טילים וכלי טיס בלתי מאוישים בעלי טווח גדול וכושר נשיאה גדול. ישראל לא חתומה על ההסכם, אבל התחייבה לקבל את מגבלותיו.

גם המל"ט מדגם "דומינטור-2 אקס.פי" של חברת "ארונאוטיקס" אושר לייצוא בהתאם לכללי אותה אמנה. ה"דומינטור-2" של ארונאוטיקס מבוסס על המטוס הדו מנועי די-42 של חברת "דיאמונד". ל"דומינטור-2 " כושר שהיה באוויר של כ-28 שעות והוא מסוגל לשאת מטען במשקל של כ-300 ק"ג. גובה הטיסה המירבי הוא 30 אלף רגל. משקל ההמראה המירבי של הכלי המוסב הוא כ-2 טון.