"התמרון הצבאי הגדול ביותר"

כשהמתיחות מול איראן מתגברת, עוזר שרת החוץ האמריקנית הודיע כי כ-5,000 חיילי צה"ל וצבא ארה"ב יקחו חלק בתמרון משותף. התרגיל ידמה התגוננות מפני מתקפת טילים בליסטיים ואימונים בלחימה אורבנית
סוללת טילי פטריוט בתרגיל ג'וניפר קוברה (ארכיון: דו"צ)

על רקע הדיון הגובר בסוגיית תקיפה אפשרית באיראן, ישראל וארה"ב ישתפו פעולה בתמרון הצבאי הגדול והמשמעותי ביותר בהיסטוריה של שתי המדינות, שיתקיים בשנה הבאה. אנדרו שפירו, עוזר שרת החוץ האמריקאית לעניינים פוליטיים-צבאיים, נאם בסוף השבוע במכון וושינגטון לחקר המזרח הקרוב.

הוא סיפר כי בתרגיל ישתתפו כ-5,000 חיילים מצבא ארה"ב ומצה"ל. התרגיל צפוי לדמות מתקפת טילים בליסטיים ולתרגל את מערכות ההגנה נגד טילים של ישראל.

"התרגיל המשותף יאפשר לנו ללמוד מניסיונו של צה"ל בלחימה אורבנית ובלוחמה בטרור. "הטכנולוגיה הישראלית היא קריטית לשיפור תחום הגנת המולדת והגנה על חיילינו", הוסיף שפירו. הוא הסביר כי הטכנולוגיה הישראלית בכל תחום ההגנה והסביר כי טכנולוגיית השיריון הישראלית וכן "התחבושת הישראלית" המיוחדת, שבה השתמשו חיילי צבא ארה"ב באפגניסטאן ובעיראק, הוכתרו שניהם בהצלחה.

שפירו שב והדגיש את תמיכת ממשל אובמה בישראל. "היחסים הביטחוניים שלנו עם ישראל הם נרחבים יותר, עמוקים יותר וחזקים יותר מאי פעם". לדבריו, בקרוב ישראל תקבל את אישור הקונגרס ל"תהליך הודעה מזורזת". התהליך מאפשר האצה בתהליכי המסחר בכלי נשק קטנים בין שתי המדינות.

הוא הוסיף כי ממשל אובמה, למרות הקשיים הכלכליים, ימשיך בהעברת הסיוע הביטחוני השנתי לישראל, העומד על כשלושה מיליארד שקלים. "אנחנו תומכים בישראל משום שזה לטובת האינטרסים הלאומיים שלנו. עוצמתה הצבאית של ישראל היא שמרתיעה תוקפים פוטנציאליים ומסייעת לקדם את השלום והיציבות", דברי שפירו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית