המל"ט הוא העתיד

על פי הערכה מעודכנת חיל האוויר יגדיל את השימוש במטוסים לא מאויישים המצויידים במטע"דים מתקדמים. מטוס החמקן ה-F-35 יהיה כנראה מטוס הקרב המאוייש האחרון שיירכש על ידי החיל

מל"ט "הארופ" (צילום: התעשייה האווירית)

חיל האוויר הישראלי יפעיל בשנת 2030 יותר מערכות של מטוסים ללא טייס מאשר מטוסים מאוישים. כך על פי הערכה מעודכנת. חיל האוויר מגדיל את השימוש במל"טים באופן מתמיד והם מצודים במטע"דים מתקדמים יותר המגדילים את מעטפת הביצועים שלהם.

מטוס הקרב החמקן מדגם F-35 יהיה כנראה מטוס הקרב המאוייש האחרון שחיל האוויר ירכוש. תקציבי הרכש הבאים יהיו ברובם מוקדשים לרכש של מל"טים מתקדמים יותר ובכללם כאלה הממריאים ונוחתים אנכית.

העלייה הדרמטית בשימוש במל"טים על ידי חיל האוויר, מביא את התעשייה הישראלית למאמץ מרוכז כדי לשפר את הביצועים של כלי טיס אלה. זאת על ידי שימוש בחומרים קלים יותר, שימוש במנועי דיזל ושיפורים נוספים.

חיל האוויר מחפש פתרונות לא מאויישים בין היתר למשימות של אספקה לקו הקדמי בשדה הקרב וגם לחילוץ פצועים. ידוע שלפחות התעשייה האווירית עוסקת בפיתוח בתחום הזה. בחברה מנסים להפוך מסוקים מאויישים לבלתי מאויישים על ידי השתלת מערכות בקרת טיסה אוטומטיות.

ידוע גם שחברות אחרות כמו אירונאוטיקס עוסקות בתחום הזה, ונראה כי תקציבי הפיתוח בתחום הזה ובאחרים יגדלו משמעותית בשנים הקרובות. 

You might be interested also

A hydrogen-powered boat sails from Amsterdam's harbor in April 2019. Photo: REUTERS/Eva Plevier

Hydrogen could be a key player in the recovery and resilience plan  

Commentary: Various countries are launching plans to recover from the pandemic and accelerate development and modernization. These initiatives include projects for the production of "green" hydrogen that are expected to reduce pollution and thus positively effect the economy, environment and climate in the coming years