תרגיל פיקוד העורף במרכז

כשברקע הדיון הציבורי הגובר בסוגיית תקיפה אפשרית באיראן, פיקוד העורף מקיים תרגיל המדמה נפילת טילים במרכז. במסגרת התרגיל נשמעה צפירה עולה ויורדת באזור גוש דן

תרגיל פיקוד העורף במרכז

תרגיל חירום (ארכיון: דובר צה"ל)

פיקוד העורף עורך היום תרגיל המדמה נפילת טילים בגוש דן בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה. התרגיל יבדוק את תפקוד הכוחות, ויתרכז באזור מוגבל בעיר חולון. באזור התרגיל תורגש משעות הבוקר תנועה ערה של רכבי ביטחון, וייתכן שיישמעו קולות נפץ. הכניסה לבית החולים "וולפסון" תיחסם למעט למעבר אמבולנסים.

בשעה 10:05 נשמעה צפירה עולה ויורדת למשך 90 שניות באזור גוש-דן. התרגיל משלב את פעילות גדודי חילוץ, הצלה ואב"כ של מחוז דן בפיקוד העורף, לצד כלל הגורמים האזרחיים: משטרת ישראל, כיבוי והצלה, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית. 

בפיקוד העורף מבקשים להדגיש כי התרגיל תוכנן זמן רב מראש ואין לו שום קשר למלחמת האיומים בימים האחרונים בין ישראל לאיראן והדיווחים על רצונם של ראש הממשלה ושר הביטחון לקדם את האופציה של תקיפה צבאית על מתקני הגרעין האיראניים.

בכירי הפיקוד מבקשים להזכיר כי תרגילים מסוג זה נערכו מדי שנה כחלק ממסקנות מלחמת לבנון השנייה. בראיון לגלי צה"ל, אמר מפקד מחוז דן בפיקוד, אל"מ אדם זוסמן, כי קיום התרגיל באזור המרכז אינו מקרי. "גוש דן הוא מטרה מאויימת מאוד היום", אמר זוסמן.