"תחנת המשטרה - יחידה לוחמת באויב"

סגן ראש אגף המבצעים במשטרה השתתף בכנס בנושא הגנה על העורף בתערוכת ISDEF וסיפר כי במשטרה פועלים להכריז על הארגון כמפעל חיוני - כך שיוכלו לגייס שוטרים שפרשו בעיתות חירום
המשטרה בפעולה (ארכיון: משטרת ישראל)

"במלחמה הבאה, תחנת המשטרה תשמש כיחידה הלוחמת באויב", כך אמר היום סגן ראש אגף המבצעים במשטרה, תת-ניצב רפי פלד. פלד השתתף בכנס "העורף כחזית אזרחית" שנערך במסגרת תערוכת ISDEF שנפתחה היום בגני התערוכה בתל אביב. הכנס התרכז בנושא HLS.

פלד הוסיף ואמר כי המשטרה תעמוד בחזית העורף במלחמות הבאות וכי היא תצטרך לתת מענה מידי לאירועים בשטח כגון פגיעות טילים, הרס של מבנים ותשתיות, חילוץ ועוד. "לצורך כך ביצענו רפורמה מבנית במשטרה והרחבנו פונקציות שיידעו לתת מענה טוב יותר בשעת חירום. כמו גם בשגרה" אמר פלד ואף דיבר על חשיבות האדירה ליכולת הכוחות לנוע באופן חופשי בצירי תנועה שונים בזמני חירום.

"היכולת של כוחות כיבוי האש, המחלצים, מד"א וצה"ל, לנוע בחופשיות בצירי התנועה היא חיונית. כאשר יהיה צורך בהעברת סוללה של 'כיפת ברזל' ממקום למקום בשעת חירום, הכוחות יאלצו לעשות זאת בליווי המשטרה. אנו משתפים פעולה עם פיקוד צה"ל בכל דבר ומחוברים במרכז בקרת תנועה מהמתקדמים בעולם", אמר פלד. הוא הוסיף כי הכוחות עורכים תירגולים בעניין כל העת. בין היתר הוא אמר כי הכוונה שבשעת חירום כאשר יהיה צורך בהנעת שיירות צבא בצירי התנועה המשטרה הצבאית היא שתלווה את שיירות צה"ל בצירים הבין-עירוניים, והמשטרה תהיה אחראית על הצירים בתוך הערים.

עוד הוסיף ואמר פלד כי "אנו פועלים להכרזה על משטרת ישראל כעל מפעל חיוני אשר תיתן את היכולת לגייס שוטרים שפרשו ואנשים רלוונטיים נוספים בתחום החבלה והסיור בעיתות חירום".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית