"ישראל פועלת לשיפור הגרעין"

דו"ח המתפרסם בעיתון "הגרדיאן" טוען כי ישראל מרחיבה את טווח טילי הקרקע-קרקע שלה מדגם "יריחו 3", ומרחיבה את יכולת שיגור טילים גרעיניים מצוללות
צוללת "דולפין" (תמונה: אתר חיל הים)

העיתון הבריטי "הגרדיאן" מפרסם היום דו"ח שחיברה ועדה עצמאית הקובעת כי ישראל מרחיבה את טווח טילי הקרקע-קרקע שלה מדגם "יריחו 3", מרחיבה את יכולת השיגור של טילים גרעיניים מתוך צוללת ומפתחת יכולת שיגור בין יבשתית. על פי פרסומים זרים צוללות ה"דולפין" של חיל הים מסוגלות לשאת עליהן טילים בעלי ראשי נפץ גרעיניים.

מהדו"ח, שאחד ממחבריו הוא שר ההגנה לשעבר של בריטניה, מלקולם ריפקינד, עולה כי ישראל אינה לבד – גם המעצמות הגרעיניות האחרות ברחבי העולם מתכננות להוציא מאות מיליארדי דולרים בשנים הקרובות לשם חידוש ושדרוג ארסנל ראשי הנפץ הגרעיניים בידיהם.

בדו"ח נכתב כי "כל הראיות מצביעות על עידן חדש ומסוכן של כלי נשק גרעיניים", וזאת על אף הרטוריקה הבינלאומית על פירוק הנשקים הגרעיניים.

ארה"ב, למשל, כך עולה מהדו"ח, תוציא 700 מיליארד דולר על תעשיית הגרעין שלה בעשור הקרוב – וזאת למרות מדיניותו של הנשיא המכהן, ברק אובמה, להקטנת מאגר כלי הנשק הגרעיניים העולמיים.

מעיון במסקנות בדו"ח נראה כי גם מדינות כגון רוסיה, סין, הודו, פקיסטן וצרפת ישקיעו בשנים הבאות מאות מיליוני דולרים במטרה לשפר את היכולות הגרעיניות שלהן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית