נחום מנבר ישוחרר מהכלא

לאחר 14 וחצי שנות מאסר יצא לחופשי נחום מנבר, איש העסקים שהורשע במכירת סודות ייצור נשק כימי לאיראן. היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי מבחינת המדינה מנבר אינו מהווה עוד סיכון לציבור
נחום מנבר (ארכיון:AP)

נחום מנבר, מי שהורשע בעבירות של סחר בנשק עם איראן, צפוי להשתחרר מהכלא, לאחר שריצה 14 וחצי שנות מאסר מתוך 16 השנים שנידונו עליו. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע כי המדינה לא תתנגד לשחרורו המוקדם של מנבר וזאת עקב הסרת התנגדות גורמי הביטחון לשחרורו.

מנבר, הורשע בשנת 1997 בעבירה של סיוע לאויב, לאחר שמכר לאיראן סודות ייצור גז עצבים וגז חרדל. מנבר הורשע גם שסיפק לאיראנים ציוד הנדרש לייצור נשק כימי. בית המשפט גזר על מנבר 16 שנות מאסר בפועל. במהלך השנים הגיש מנבר בקשות לשחרור מוקדם, אולם עד כה כולן נתקלו בהתנגדות המדינה.

גורמי ביטחון טענו כי מנבר היווה סיכון ביטחוני למדינת ישראל. הפעם, קבעו גורמי הביטחון כי מנבר אינו מהווה עוד סיכון לציבור וכי עבר טיפול שיקום מעמיק על פי דרישת ועדת השחרורים. בעקבות כך הסירה המדינה את התנגדותה לשחרור והוא כאמור צפוי לצאת בקרוב לחופשי.

מנבר קיבל את דרישת המדינה להטיל על עצמו מגבלות במהלך תקופת שחרורו על תנאי. על מנבר יוטל איסור יציאה מהארץ, איסור יצירת קשר עם אזרחים זרים, איסור מתן ראיונות בכלי התקשורת ואיסור בעיסוק הקשור לסחר בכלי נשק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית