איזו עוד מדרגה צריך לעלות כדי שצה"ל יגיב כראוי?

מה צריך לקרות כדי שצה"ל יגיב כפי שהוא יכול?

נסיכות ליכטנשטיין הכתיבה הפסקת אש לארה"ב. לו הייתם נתקלים בכותרת כזו הייתם אומרים שמי שכתב אותה משתמש בסמי הזיה. אבל במה שונה הדבר מההודעה שהחמאס ו/או הג'יהאד האיסלמי, מסכים להפסקת אש בדרום.

ארגון מחבלים מכתיב מתי תכנס לתוקפה הפסקת אש לאחד הצבאות החזקים בעולם. אבל מה שווה צבא אדיר כזה , כאשר מי שנותן לו הוראות היא ממשלה רופסת, שאיבדה כל כבוד עצמי וכל יכולת להגן על תושביה.

אפילו המתונים שבין מגישי תכניות הרדיו והטלוויזיה לא יכלו לשמור היום על שלוות רוחם מול הקשקשת והברברת של נציגי צה"ל ו/או אלופים במילואים/פרשנים לרגע שהסבירו כי "חייבים לעלות מדרגה" בתגובה מול הירי מעזה. יופי. הם גילו את אמריקה. כמה מהם שכחו שהם אזרחים ופרשו מול המיקרופון תכניות של כיבוש רצועת עזה "וטיהורה".

עננת הטמטום שרובצת על המדינה פגעה ברבים. איזו עוד מדרגה צריך לעלות כדי שצה"ל יגיב כמו שהוא יכול. כמה עוד אנשים צריכים להיהרג כדי שצה"ל לא יפציץ כמה מבנים ריקים של החמאס?

כל הדוברים ידעו לספר כי החמאס לא עשה עדיין שימוש ברקטות הארוכות שלו "את אלה הוא שומר ליום הדין" אמרו כולם כאילו במקהלה. אם צה"ל יודע היכן מסתירים את הרקטות האלה למה הוא לא משמיד אותן? אבל אני כמעט בטוח שצה"ל לא יודע כמו שהוא לא ידע במשך חמש וחצי שנים היכן הוחזק גלעד שליט.

כוח ההרתעה של צה"ל הפך לבדיחה בגלל הנהגה מדינית שלא מבינה מה תפקידה. החמאס מכתיב הפסקת אש לצה"ל. זה נשמע כמו בדיחה ממערכון גרוע של "להקת חסרי חוט השדרה" . אבל זו המציאות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית