הג'יהאד האיסלאמי הכריז על הפסקת אש

דובר הארגון טוען כי הסכים להפסקת האש עם ישראל שהושגה בתיווך מצרי. לטענת הארגון הוא ינצור את האש אולם "השקט תלוי בהתנהגות ישראל בשטח". מאז הבוקר לא תקף חיל האוויר בעזה
רקטות בעזה (ארכיון: AP)

לאחר יממה של סבב אלימות בדרום הודיע ארגון הג'יהאד האיסלאמי כי הוא נענה לבקשת מצרים וכי הוא נוצר את האש ומספיק לירות לעבר יישובי ישראל. דובר הארגון אמר כי "השמירה על הפסקת האש תלוייה בהתנהגותה של ישראל בשטח".

 

בצה"ל מאשרים כי מתקיימים מגעים, בתיווך מצרי, להגיע לרגיעה בשטח, אולם עד כה לא אושר דבר הפסקת האש. מאז הלילה נורו לעבר ישראל למעלה מ-10 רקטות. שתי רקטות נחתו בשטח פתוח מחוץ לעיר באר שבע. רקטה נוספת נחתה מצפון לאשקלון. רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור שער הנגב, להבים ורהט. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

 

מערכת "כיפת ברזל" המוצבת מחוץ לאשדוד יירטה שתי רקטות שנורו לעבר העיר. אמש, במהלך המטח הראשון, אירעה תקלה במערכת היירוט והיא לא פעלה. הבוקר, כאמור, התקלה תוקנה והמערכת פעלה בהצלחה. חיל האוויר תקף במהלך הלילה שישה יעדים ברחבי הרצועה, אולם מאז שעות הבוקר לא נודע על פעילות של צה"ל באזור.

 

הרמטכ"ל ביקר בחמ"ל פיקוד דרום הבוקר במטרה להיערך לתגובת צה"ל להסלמה האחרונה. מפקד פיקוד העורף, האלוף אייל אייזנברג, סייר באזור נפילת הטילים באשדוד ושוחח עם התושבים במקום. האלוף אייזנברג אמר כי "הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים, אנחנו נותנים התראה לפני כל נפילה ומשתדלים שתהיה אמינה ככל האפשר. יש להקפיד על ההנחיות ללא יוצא מן הכלל".

 

אמש נהרג אדם אחד לאחר שרקטה נחתה סמוך לבניין באשקלון. עמי משה, בשנות החמישים לחייו, החנה את מכוניתו עם הישמע האזעקה ורץ למצוא מחסה, אולם לא הצליח להימלט. הוא נפצע באורח קשה מרסיסים ומת מפצעיו בבית החולים "ברזילי" שבעיר.

סרטון של דובר צה"ל: חוליית מחבלים נערכת לירי אל עבר ישראל

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית