לעבור להתקפה

במוקדם או במאוחר יגיע המבצע בעזה

הלקח העיקרי מאירועי הירי האחרונים לעבר דרום הארץ הוא שחיקה משמעותית בכח ההרתעה של ישראל. הזמנים בין סיבוב אש אחד למשנהו הולכים ומתקצרים, מעגל הירי הולך ומתרחב, וזה רק ענין של זמן (קצר) עד שהרקטות יגיעו גם לתל אביב.

לכן, גם אם תהיה הפסקת אש בימים הקרובים וגם אם לא, ההמשך ידוע מראש: במוקדם או במאוחר ישראל תצא למבצע נרחב ברצועת עזה, בדיוק כפי שקרה ב"עופרת יצוקה" לפני כמעט שלוש שנים. בפעם הבאה נשלם את המחיר על כך שרצועת עזה התמלאה בשנים שחלפו באסמי נשק שמכסים בקלות את מרכז הארץ, אך בכל זאת יש שלוש סיבות לכך שעדיף ללצאת למבצע הבלתי נמנע מוקדם ככל שאפשר.

סיבה אחת היא שעדיף לפעול לפני שמרגילים את הג'יהאד האיסלאמי ואת החמאס (שאחראי לירי גם אם לא בוצע על ידו, שכן הוא השולט ברצועת עזה), שירי לעבר ראשון לציון ונס ציונה הוא חלק מכללי המשחק בדיוק כמו ירי לעבר באר שבע (מי היה מאמין רק לפני כמה שנים שירי לעבר באר שבע יהיה חלק מ"משחק" כלשהו?).

סיבה נוספת היא שכל עוד ישראל לא ביצעה את השלב השני בעסקת שיחרור האסירים עם החמאס, יש בידיה קלף משחק לא רע, שלא יהיה בעוד חודש וחצי. ויש גם את עניין החורף: ככל שמקדימים לפעול לפני שיא החורף, כך יהיה לחיל האוויר יותר קל לזהות מטרות בעומק רצועת עזה ולתקוף אותן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית