היעד הבא: אפריקה

יצרניות ישראליות של מל"טים הפכו למובילות במכירות כלי הטיס למדינות ביבשת. גורם ישראלי טוען כי העלייה בביקוש במל"טים היא בעקבות התחזקות האיסלאם הקיצוני בסודן ובסומליה

היעד הבא: אפריקה

מל"ט "הרון"

מדינות אפריקה הפכו להיות שוק מרכזי עבור מטוסים ללא טייס מתוצרת ישראל. היצרנים השונים עושים מאמצים גדולים כדי להגדיל את המכירות שלהם בחלק זה של העולם. פוטנציאל המכירות של מל"טים בחמש השנים הקרובות באפריקה מוערך בכ-500 מליון דולר.

מקור ישראלי אמר כי בכמה מדינות אפריקה הדרישה היא עבור מל"ט "ברמה ראשונה", כלומר כלי יחסית פשוט. באחרות הדרישה היא למערכות מתקדמות יותר ובכלל זה מטע"דים מתקדמים.

התעשייה האווירית לישראל (תע"א), אלביט מערכות ואירונאוטיקס מכרו את המערכות שלהן לאנגולה, קניה, חוף השנהב, ניגריה, אתיופיה וטנזניה. למדינות אלה מוצעות כיום גירסאות מתקדמות יותר. 

גורם ישראלי בתחום אומר כי הביקוש הגדול בחלק מהמדינות נובע מהתחזקות האיסלאם הקיצוני בסומליה וסודן. ליצרני המל"טים הישראלים אין כיום תחרות אמיתית בשוק האפריקאי. "זה המצב הנוכחי אבל זה יכול להשתנות ואנחנו מנסים לשים את היד שלנו על נתח גדול של שוק זה", הוסיף הגורם.

משרד הביטחון אישר לאחרונה לייצא את המל"ט מדגם "הרון" של התעשיה האווירית למספר מדינות באפריקה.

במקביל, החלה לאחרונה יצרנית המל"טים הדרום אפריקנית Denel Dynamics לגלות נוכחות מוגברת בכמה מדינות אפריקאיות. החברה מציעה את המל"ט שלה מדגם Seeker-400.

You might be interested also