כך לא נוהגים

כך לא מגיבים לירי מעזה

אני לא בטוח שהצנזורה תיתן לי לפרסם את העובדה הזו - ישראל פיתחה שיטה להילחם בטרור של החמאס מעזה ובעיקר בירי הרקטות על ריכוזי אוכלוסיה. אבל אני מנסה למרות הכל. השיטה היא כזו.

החמאס או ארגון אחר שלמרות שמו, גם הוא חמאס, משגר רקטת גראד לעבר ישראל. בנס היא נוחתת בשטח פתוח. אלפי תושבים שומעים את צופרי האזעקה ורצים לממ"דים. אחרי מספר שעות , חיל האוויר מפציץ כמה מבנים ריקים של החמאס. מנהיגי הארגון הזה פורצים שוב בצחוק אדיר וכמה מהם ממש משתנקים. אמבולנס של הסהר האדום בעזה מוזעק ונותן להם חמצן. השיטה כמעט הצליחה. בישראל מקוים שבפעם הבאה מישהו שם ימות מצחוק.

רק מוחות ביטחוניים מזהירים כמו אלה שקובעים איך להילחם בחמאס ,יכולים היו להמציא שיטה כזו. גראד או כל רקטה אחרת היא נשק סטטיסטי, לא מדויק. כאן מחכים כנראה שהסטטיסטיקה תעשה את שלה ורקטה כזו תפגע שוב בבית מגורים או במבנה ציבורי מלא באדם. אחרת אין להבין כלל את התגובות הרופסות של צה"ל מול המשך הירי. דוברי צה"ל קוראים לזה "טפטוף".

מכבסת המלים של ראשי מערכת הביטחון, לא משנה את העובדה - ישראל לא מגיבה לירי הרקטות כמו שהיה מצופה ממדינה עם כוח צבאי אדיר. אם במקום להפציץ פתחי מנהרות הברחה, או מבנים ריקים כמו אמש, היה חיל האוויר מוריד כמה פצצות כבדות על בתיהם של ראשי הזרוע הצבאית של החמאס, המסר היה מועבר. אבל פעם אחר פעם שולחים מטוסי קרב או מסוקי קרב להשמיד כמה מבנים מבלוקים.

נדמה שהחמאס מכיר כבר את השיטה ואפילו מסמן למטוסים את מה להפציץ. ירי הרקטות מעזה נמשך שנים. בתגובה מיגנו את ישובי הדרום. בנו מקלטים, הציבו מיגוניות, חיזקו גגות , הציבו מערכות כיפת ברזל. ישראל ממגנת את עצמה לדעת. זאת במקום לתת לחמאס מכה כזו שהוא יבין שזה לא יכול להמשך.

אמש שמעתי את צופרי האזעקה. הכנתי את הממ"ד. כך לא מתנהגת מדינה חפצת חיים שיש לה כח צבאי אדיר. כך מתנהגת מדינה עם הנהגה רופסת שחשוב לה מה יגידו בעולם או באו"ם, יותר מהאימה שחווים אלפי תושבים או מכך שחלק מהם ימותו או יפצעו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית