גראד נורה לעבר אשדוד; חיה"א תקף בעזה

לראשונה מאז עסקת שליט, נורתה רקטה לעבר שטח ישראל. הרקטה נחתה בשטח פתוח בין אשדוד לגדרה, לא היו נפגעים או נזק. בתגובה תקף חיל האוויר ברצועת עזה
מחבלים מציבים רקטות לשיגור בעזה (תמונה: AP)

כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שלושה מוקדי פעילות טרור במרכז רצועת עזה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל בשעות הלילה. אמש, בסביבות השעה 23:00 בלילה נורתה רקטת גראד לעבר שטח ישראל. הרקטה נחתה בשטח פתוח, באזור שבין אשדוד לגדרה.

מדובר בירי רקטות הראשון לעבר שטח ישראל, מאז יצאה לפועל עסקת שליט, בשבוע שעבר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מירי הרקטה. מספר תושבים באזור לקו בחרדה בעקבות האירוע.

בצה"ל מסרו כי לא יסבלו כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וכי הצבא וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

מוקדם יותר אמש אירע ניסיון פיגוע נגד כוח צה"ל באזור יהודה ושומרון. הכוח עלה על מטען, לא הרחק מאזור היישוב אפרת. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל, אולם לג'יפ הסופה בו נסעו נגרם נזק. מדובר באירוע הראשון מסוגו מזה תקופה ארוכה בגזרת יהודה ושומרון. בצה"ל ובשב"כ החלו במאמץ מודיעיני במטרה לאתר את מניחי המטען.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית