AEL תספק מערכות למטוס חדיש
חברת הבת הברזילאית של אלביט מערכות זכתה בחוזה פיתוח של 25 מליון דולר לחבילת מערכות עבור מטוס התובלה והתידלוק מדגם KC-390, שמפתחת יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראר
אריה אגוזי
| 19/05/2011
חברת הבת של אלביט מערכות בברזיל, AEL, זכתה בחוזה לפיתוחן של שלוש מערכות נוספות למטוס התובלה והתדלוק החדש, KC-390: חליפת הגנה עצמית (SPS), מערכת הגנה מסוג DIRCM (Directed Infra-Red Countermeasures) ומערכת תצוגת קסדה (HUD). החוזים הינם בהמשך לבחירה המוקדמת ב – AEL כספקית מחשב המשימה עבור המטוס החדש.
לזכייה בחוזה יש משמעות גדולה ביותר. היות ומדובר במטוס חדש שלפי כל הסימנים ימכר להרבה מדינות, הרי שהפוטנציאל עבור אלביט הוא עצום. יותר מכך - מדובר ב"זן" חדש של מטוסי תובלה קומפקטיים יחסית, ומכאן שיש בכך פוטנציאל נוסף.
יש לציין גם כי החבילה שנבחרה על ידי יצרנית המטוס, כוללת את מערכת ההגנה מפני טילי כתף שפיתחה חטיבת אל אופ של אלביט מערכות. גם כאן יש פריצת דרך עם פוטנציאל כספי גדול.
יצרנית המטוסים אמבראר, מפתחת את ה-KC-390 במסגרת חוזה שקיבלה מחיל האוויר הברזילאי. המטוס צפוי להתחיל סדרת ניסויי טיסה בשנת 2014 ולהימסר לחיל האוויר הברזילאי ב-2016 .
חברת הבת של אלביט מערכות בברזיל, AEL, זכתה בחוזה לפיתוחן של שלוש מערכות נוספות למטוס התובלה והתדלוק החדש, KC-390: חליפת הגנה עצמית (SPS), מערכת הגנה מסוג DIRCM (Directed Infra-Red Countermeasures) ומערכת תצוגת קסדה (HUD). החוזים הינם בהמשך לבחירה המוקדמת ב – AEL כספקית מחשב המשימה עבור המטוס החדש.
לזכייה בחוזה יש משמעות גדולה ביותר. היות ומדובר במטוס חדש שלפי כל הסימנים ימכר להרבה מדינות, הרי שהפוטנציאל עבור אלביט הוא עצום. יותר מכך - מדובר ב"זן" חדש של מטוסי תובלה קומפקטיים יחסית, ומכאן שיש בכך פוטנציאל נוסף.
יש לציין גם כי החבילה שנבחרה על ידי יצרנית המטוס, כוללת את מערכת ההגנה מפני טילי כתף שפיתחה חטיבת אל אופ של אלביט מערכות. גם כאן יש פריצת דרך עם פוטנציאל כספי גדול.
יצרנית המטוסים אמבראר, מפתחת את ה-KC-390 במסגרת חוזה שקיבלה מחיל האוויר הברזילאי. המטוס צפוי להתחיל סדרת ניסויי טיסה בשנת 2014 ולהימסר לחיל האוויר הברזילאי ב-2016 .