ישראל תארח כנס כלים בלתי מאוישים

הכנס הבינלאומי החשוב בעולם בתחום הכלים הבלתי מאוישים יערך בחודש מרס בתל אביב. בכנס ייקחו חלק בכירים בתעשיות ביטחוניות בארץ ובעולם
כלי טייס בלתי מאויש - סקיילארק 2 (צילום: אלביט מערכות)

בפעם הראשונה ישראל תארח את הכנס הבינלאומי של ארגון הכלים הלא מאוישים הגדול בעולם AUVSI) Association of Unmanned Vehicles Systems International). הכנס שצפוי להתקיים בחודש מרס 2012 יערך בתל אביב.

לשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאים במקצועות הטכנולוגים בישראל מהווה את הסניף המקומי של ארגון AUVSI שלו סניפים רבים ברחבי העולם. מלבד להשתלמויות ולהרצאות, באי הכנס שנחשב לחשוב ביותר בתעשיית הכלים הלא מאוישים (מלט"ים, כרב"מים, כשב"מים) יערכו סיורים בתעשיות בישראל ויצפו במיצג ספינות לא מאוישות בשיתוף חיל הים.

בכנס צפויים להשתתף בין היתר בכירים מצבא ארצות הברית, NASA, התעשייה האווירית, רפאל, אלביט ועוד. כאשר בוועדה שתוביל את הכנס חברים בין השאר, ד"ר דוד הררי, זוכה פרס ישראל בהנדסה ולשעבר סמנכ"ל בתעשייה האווירית אשר ישמש כיושב ראש הוועדה, ד"ר דוד סטביצקי המדען הראשי של אלביט, ד"ר נפתלי סלע המדען הראשי של רפאל, פרופ' דורון חבצלת ממפא"ת ועוד.

יו"ר לשכת המהנדסים, אינג' יצחק רז אמר כי: "אנו שמחים לארח את כנס AUVSI שיביא לישראל את המומחים והגופים החשובים בעולם בתחום הכלים הלא מאוישים וידגיש את מיצובה של התעשייה הישראלית ככוח משמעותי בעולם בתחום זה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית