הדור הבא של המערכות הבלתי מאוישות

שיתוף פעולה בין התעשייה האווירית לטכניון בתחום הפלטפורמות הבלתי מאוישות צפוי "לספק כמה מערכות מופלאות" לדברי בכיר בתעשייה הביטחונית
מל"ט תעתוע של התעשייה האווירית

הדור הבא של מערכות בלתי מאוישות לאוויר, לקרקע ולים יפותח על ידי התעשייה האווירית בסיוע של אנשי הטכניון בחיפה. "משיתוף הפעולה הזה יצאו ללא ספק כמה מערכות מופלאות" אמר אתמול מקור בתעשיות הביטחוניות.

יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית ופרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון, חתמו בתחילת השנה על הסכם שיתוף פעולה רב שנתי לביצוע מחקרים בטכניון בנושאי מערכות אוטונומיות.

על פי ההסכם, התעשייה האווירית תשקיע בחמש השנים הקרובות כמיליון דולר במחקרים בטכניון במסגרת התכנית הבין תחומית למערכות אוטונומיות.

חזון התכנית בטכניון הוא הקמת מרכז שיהיה המוביל בישראל בתחום המערכות האוטונומיות, ובהמשך להפכו לאחד מחמשת המרכזים המובילים בעולם בתחום. עמודי התווך במחקר של מערכות אוטונומיות מודרניות הם פיתוח יישומים מתקדמים, יצירת ידע ושימוש בשיטות מחקר מתקדמות.

בכוונת התעשייה האווירית ליישם את תוצאות המחקרים במערכות שונות מתוצרתה כגון פלטפורמות בלתי מאוישות של כלי טיס, כלי רכב וכלי שיט.

בתעשייה האווירית אומרים כי שיתוף הפעולה עם הטכניון יתרום לשני הצדדים, בטכניון הוקמה כרגע מעבדה לכלים בלתי מאוישים ובתעשייה האווירית מקוים כי משם וכן ממחלקות אחרות יגיעו הרעיונות לכלים בלתי מאוישים מדגמים שונים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית