"חלק מהאסירים יועברו לסוריה"

בכיר חמאס אמר בראיון לעיתון "אל-חיאת" כי סוריה היא בין המדינות שיקלטו את האסירים שיגורשו לאחר שחרורם במסגרת עסקת שליט
סוריה תקלוט אסירים (תמונה: flickr Watchsmart)

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אומר בראיון לעיתון "אל-חיאת", אשר יוצא לאור בלונדון, כי חלק מן האסירים הפלשתיניים שישוחררו בעסקת שליט יועברו לסוריה. בנוסף, חלק מן האסירים שיגורשו יועברו לקטאר ולטורקיה שהסכימו לקלוט אותם.

יש לציין כי לסוריה הגיע לפני כשנה וחצי סלאח אל-ערורי,ממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון. אל-ערורי היה כלוא במעצר מנהלי בישראל, ובמרץ 2010 הוא שוחרר מהכלא, בתנאי שיעזוב את שטחי יהודה ושומרון לתקופה של שלוש שנים. מאז יושב אל-ערורי בדמשק יחד עם צמרת ארגון חמאס.

אבו מרזוק, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, סיפר עוד כי משלחת של בכירי הארגון צפויה להגיע לקהיר במטרה להיפגש עם האסירים המשוחררים, המיועדים לגירוש, לאחר שהעסקה תצא אל הפועל מחר. בין הבכירים שיגיעו למפגש – חאלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של הארגון, אבו מרזוק עצמו ובכירים נוספים בארגון.

הוא התייחס גם ללוחות הזמנים של עסקת שליט. לדבריו, האסירים שישוחררו יחולקו לשלוש קבוצות - שכולן תעבורנה לידי קצינים מצריים. קבוצת האסירים שתגורש משטחי הרשות תגיע ראשית לקהיר - ומשם תעלה מיידית על מטוס ומשם למדינות שהסכימו לקבלם. לטענת אבו מרזוק "כל התהליך יתבצע תחת פיקוח צבא מצרים ובסיוע של נציגי הצלב האדום".

מנגד, בישראל ממשיכים להתכונן לקראת חזרתו של גלעד שליט. בצה"ל החליטו כי השטחים מסביב למעברי הגבול, בו צפוי שליט לעבור לשטח ישראל, יוכרזו כשטח צבאי סגור, ותיאסר הכניסה לאזרחים. על פי התכנון, שליט יועבר לשטח ישראל, ויעבור בדיקות רפואיות לברר את מצבו הגופני. לאחר מכן יתאפשר לשליט ולמשפחתו להיפגש ומשם הם יוטסו לבסיס במרכז הארץ, שם ייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק.

לאחר טקס קבלת פנים קצר יעלו בני משפחת שליט למסוק שייקח אותם לביתם במצפה הילה. היישוב, ייסגר לכניסה של התקשורת ושל סקרנים, והמשטרה הציבה כוחות גדולים במטרה לאפשר למשפחת שליט ולגלעד להתכנס בשקט בביתם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית