חברת בת של אלביט איבדה בלעדיות

דוח של הממשל האמריקני קבע כי הקסדות לא עמדו בדרישות שנקבעו במכרז. "לוקהיד מרטין" אפשרה לספק נוסף למכור לחיה"א האמריקני קסדות שפיתח עבור המטוס
קסדת אלביט למטוס ה-F-35

חברת אלביט מערכות תיאלץ להכניס שיפורים בקסדות הטיס המיוחדות מתוצרת חברת בת שלה, המאפשרות לטייס קרב להפנות מערכות נשק למטרה. מקצה השיפורים מגיע לאחר שדוח של הממשל האמריקני טען כי הקסדה, שפותחה במיוחד למטוס הקרב החמקן F-35, לא עמדה בדרישות. קביעת הדוח, למעשה, שוברת את המונופול של אלביט על אספקת קסדות למטוס מדגם זה.

בדוח שפרסם גוף בקרה האמריקני על תכניות הצטיידות צבאיות נאמר כי הקסדה של חברת VSI שהיא חברה משותפת של אלביט מערכות ורוקוול קולינס, לא עמדה בדרישות הטכניות שנקבעו בחוזה. על בסיס דוח זה, החליטה חברת "לוקהיד מרטין", יצרנית מטוס ה-F-35, לאפשר לספק נוסף למכור לחיל האוויר האמריקני את הקסדה שהוא פיתח עבור ה- F-35.

מי שזכתה בחוזה שובר הבלעדיות, היא חברת BAE שהציעה את הקסדה מדגם Q-Sight .

בדוח, שפורסם בחודש אפריל, נקבע כי הקסדה של חברת VSI לא מבצעת את כל המשימות שנקבעו לה בחוזה הפיתוח שקיבלה החברה. בעיקר התגלו בעיות בצורת העקיבה של הקסדה אחר תנועות הראש של הטייס. התגלו בעיות גם בתפקוד הקסדה בתנאי לילה וביכולתה לכוון מערכות נשק של המטוס לעבר מטרה.

חברת VSI מסרה בתגובה כי היא מבינה את הסיבות להחלטה ותנצל אותה כדי ללמוד את הבעיות ולהתגבר עליהן. לאחרונה נודע, כי חברת "לוקהיד מרטין", יצרנית מטוס ה - F-35, העבירה כמה מיליוני דולרים לחברת VSI, כדי להמשיך בפיתוח הקסדה שלה. 

על פי החלטה המקורית, נבחרה VSI לספק את קסדת הטייס לכל הדגמים של מטוס ה- F-35. ההחלטה של מנהלת מטוס ה- F-35 וחברת "לוקהיד מרטין" גורמת לדאגה רבה באלביט מערכות וברוקוול קולינס. שתיהן מתכננות לרכז מאמצים כדי להתגבר על התקלות שהתגלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית