הקשר האיראני - פרטים חדשים

הפיגועים שסוכלו בארה"ב: רונן סולומון עושה סדר בפרטים שידועים עד כה. כל החוטים מובילים לטהרן

הקשר האיראני  - פרטים חדשים

הבית הלבן

סגן מפקד כוח "קודס" האיראני הוא העומד מאחרי הקנוניה לפגוע במטרות סעודיות וישראליות בארצות הברית ובארגנטינה. בתוך כך, נחשף שמו של מתאם הפיגועים בחו"ל.

בשעה שבישראל נערכים לחזרתו הצפוייה של החייל החטוף גלעד שליט ארצה, מתחוללת בארצות הברית דרמה סביב ניסיון הפיגועים, שתכננה איראן.

פרטים שנחשפים בכתב האישום המקורי וברשימת הסנקציות החדשה שפרסמה מחלקת האוצר על איראן, מלמדים על טביעת האצבע של הבכירים האיראניים, שהיו מעורבים בתכנון ובמימון סדרה של פיגועים כנגד מטרות סעודיות, ובראשן הדיפלומט עדאל אל ג'ובייר, שגריר סעודיה בארצות הברית.

על פי מקורות בארגנטינה ובארצות הברית, וכן על סמך רמיזות בכתב האישום כנגד המעורבים, תיכננו האיראנים לפגוע גם במטרות דיפלומטיות מחוץ לארצות ה ברית, ובהן שגרירויות ישראל וסעודיה בארגנטינה.

ברשימת המעורבים בניסיון הפיגוע, נמצאים מתאם מנגנון פיגועי החוץ של כוח "קודס" ברחבי העולם, קצין בשם מוסטפא(חמיד) עבדאללי, המוכר כמי שעוסק בתיאום מבצעים בחו"ל.

סגן מפקד כוח "קודס" החשאי, הגנרל עבדל ראזה שאחלאי, המופקד בשנים האחרונות על פעילות "קודס" בעיראק, הוא המופקד גם על מחנות האימונים של כוחות ההתנגדות בעיראק, ועל מחנות האימונים של החיזבאללה באיראן.

סגנו, הקולונל עלי ג'ואלם שקורי, שימש איש הקשר המרכזי עם הנאשם האמריקאי בפרשה, מנצור ארבאבסיאר יליד איראן ובעל עבר פלילי, שגוייס כנראה בשל קרבת משפחה לגנרל עבדל ראזה שאחלאי.

מנצור ארבאבסיאר נעצר בשדה התעופה ג'ון פ. קנדי בניו יורק, ב-29 בספטמבר, לאחר שסורב להיכנס למקסיקו על ידי הרשויות המקומיות, שפעלו לאורך החקירה בתיאום עם עם האף.בי.איי ועם הסוכנות למלחמה בסמים של ארצות הברית, שאחד מסוכניה המוסווים בקרטל סמים במקסיקו, הוא שחשף את הקנונייה, לאחר שהתבקש לסייע בהברחת חומרי נפץ תקניים אל תוך ארצות הברית לצורך הפעולה - בתמורה לסמים.

זו אינה הפעם הראשונה, שקיים קשר בין קרטלי הסמים במקסיקו ובין ארגוני טרור. לאחרונה, הועלתה בארצות הברית הטענה כי החיזבאללה הלבנוני חבר לקרטלי הסמים במקסיקו לצורך הברחת סמים ופעילים מדרום אמריקה אל תוך תחומי ארצות הברית, מה שמעלה את האפשרות כי האיראנים נעזרו בקשרים אלו בניסיון הכושל.

הפרטים המוצגים בתיק החקירה, מצביעים על התנהלות לא אופיינית ודי חובבנית של כל הנוגעים בסיפור, החל מחוסר המידור בין בעלי התפקידים בכוח "קודס" לבין המגוייס ועד לבחירת הנאשם המרכזי, בעל אזרחות איראנית ועבר פלילי, והתנהלותו המרושלת למדי מול הסייענים במקסיקו. יתכן ורושם זה נגרם מהעובדה שבפרשה זו עדיין רב
הנסתר על הגלוי.

You might be interested also