תע"א במכרז מטוסי תדלוק לדרום קוריאה

החברה מתמודדת מול בואינג ואיירבוס על מכירת 4 מטוסי תדלוק לצבא דרום קוריאה , כך על פי אתר htka.hu. היקף העסקה מוערך ב-1.5 מיליארדי דולרים

מטוס התדלוק שמכרה תע"א לקולומביה - ויקיפדיה

תעשייה אווירית מתמודדת על פרויקט לאספקת 4 מטוסי תדלוק אוויריים לדרום קוריאה. כך על פי דיוו באתר htka.hu. היקף העסקה מוערך ב-1.5 מיליארדי דולרים. מועד האספקה של המטוסים נקבע לשנים 2017-2019.

תהליך בחינת הספקים החל בחודש מרץ 2013 וצפוי להסתיים בסוף שנה זו, כך על התבטאות של Baek Yoon-hyung, דובר DAPA (תכנית הרכש הצבאי של דרום קוריאה) לאתר בכתבה משנה שעברה. לפיו, מטוסי ה-F15K וה-KF16 יכולים לסייר למשך של חצי שעה בלבד מעל איי Dokdo (איים בריבונות דרום קוריאה אשר נמצאים במרכז סכסוך של דרום קוריאה ויפן). במתאר זה, מטוסי תדלוק יוכלו לספק להם יותר זמן באוויר בעת הצורך.

בדרום קוריאה רצו לקשור את החוזה על מטוסי התדלוק עם החוזה להחלפת צי מטוסי ה-F4 וה-F5. על הפרק עמדה חברת בואינג שזכתה בחוזה לספק מטוסי F-15SE Silent Eagle עם יכולות חמקניות. היא גברה באותו חוזה על לוקהיד מרטין ויורופייטר.

אולם, בהודעה מהשבוע, הסתבר כי לצד בואינג עם מטוס התדלוק מסוג KC-46 ואיירבוס עם מטוס ה-A330MRTT , מתמודדת גם תעשייה אווירית עם מטוס ה-767 MMTT. מדובר על מטוס נוסעים מתוצרת בואינג שהוסב לתדלוק רב משימתי - Multi Mission Tanker Transport. על פי הנתונים בכתבה, תעשייה אווירית כבר הסבה כ-60 מטוסים כאלו ללקוחות שונים בעולם (כולל לקולומביה וברזיל). היתרון של תעשייה אווירית, כך לפי הכתבה, טמון ביכולת שלה לספק מטוסים כאלו במחיר זול יותר מהיצרן המקורי.

ההסבה של המטוסים מתבצעת על ידי מפעל 'בדק' של תעשייה אווירית שעושה זאת כבר 35 שנים.

You might be interested also