פעילות סביב השעון - גם בלחימה

"נמל אשדוד פעל ברציפות, גם תחת אש במהלך 'צוק איתן'", כך סיפר המנכ"ל בפועל של הנמל בכנס שעסק בתובלה ימית תחת אש

(צילום:דו"צ)

בכנס המשתמשים בתובלה הימית נערך מושב על תובלה ימית תחת אש - שהתייחס לרציפות התפקודית של נמל אשדוד תחת אש, במבצע "צוק איתן", ציין המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, כי פעילות הנמל תחת אש במבצע "צוק איתן" גדלה בלמלעלה מאחוז (1.1%) ביחס לחודשים קודמים.

"נמל אשדוד ועובדיו – הם חלק מהמאמץ המלחמתי של מדינת ישראל, ופעילותו ותפקודו נמשכו ברציפות תחת אש. עובדי הנמל, בניהם מנופאים - שנמצאים על המנוף 24 שעות ביממה, צפו בטילים שיורטו על ידי כיפת ברזל והמשיכו לעבוד. מנופאי שרואה טיל מעל הראש - אין לו מקום מסתור והוא ממשיך לעבוד", סיפר בלומנטל.

הוא המשיך ואמר כי "עובדי נמל אשדוד פעלו במבצע 'צוק איתן' מתוך תחושה ערכית עמוקה – להמשיך את התעבורה הימית. וזאת מתוך הכרה בעובדה - כי להפסקת עבודה תחת אש יהיו השלכות כלכליות על מדינת ישראל. עשינו הכל וגם הצלחנו – לאפשר לכל אוניה להיכנס לנמל בכל מבצע צוק איתן. בכל תרחיש אחר - שבו נמל אשדוד – היה מסומן כמסוכן מבחינה ביטחונית - התוצאה הייתה עליית מחירים בקו האוניות לאזור ופגיעה קשה בכלכלה הישראלית. גם אוניות שהובילו מטען של חומרים מסוכנים, טופלו באופן מיידי וכל גורמי הרגולציה התגייסו לסייע בלוחות זמנים מיידיים.

"בכל תקופת המבצע פתחנו חדר מצב משותף להנהלת הנמל, פיקוד העורף, רספ"ן יחד עם כוחות ההצלה של מד"א וכיבוי אש שנערכו לכל תרחיש", הוא הוסיף.

נשיא לשכת הספנות הישראלית, יורם זבה, פתח את המושב וביקש להדגיש את הפרגון הגדול שמגיע לנמל אשדוד על תפקודו הרצוף תחת אש במבצע "צוק איתן" ועל תרומתו הרבה לספנות ולכלכלה הישראלית.

You might be interested also

A Protector-class vessel. Photo: U.S. Coast Guard / Petty Officer Corinne Zilnicki

Lebanese Navy to receive seven offshore patrol vessels

France will deliver four frigates and the U.S. will supply three Protector-class patrol boats. The Lebanese Navy currently only has seven operational patrol vessels, according to military officials