עידן הטכנולוגיה כשירות

השקיפות והמעבר ל״מתן שירות״ מכונה לעיתים קרובות כ-X כשירות (XaaS), כאשר X מייצג כל סוג של שירות או תהליך. מדובר בשיטה שיכולה לעזור לארגונים לתמוך בצורכי המחשוב הדינמיים של הארגון בעידן של אי ודאות

דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל

ים של שינויים מתרחשים בתעשייה. הרשתות החברתיות מנסחות מחדש את עולם השירות והקשר עם הלקוחות, שחקנים חדשים משבשים לחלוטין גישות מסורתיות, התחרות גוברת וקהל הלקוחות הופך להרבה יותר מגוון.

כיצד עלינו להגיב לשינויים הללו? האם להמתין בסבלנות ולקוות שהכול יעבור? האם לאמץ בהתלהבות כל גישה חדשה? אולי פשוט לצפות מהצד על המתרחש, ללמוד ולעקוב אחר השינויים, ולפעול רק במידה והשתכנענו?

אין לי ספק שרובכם חווים את השינויים בתעשייה על בסיס יומי. אך בתקופה של חוסר ודאות, האם קיימת החלטה אחת נכונה? התשובה לכך תלויה בנסיבות. מצבו הכלכלי של העסק, נתח השוק שלו, סביבתו התחרותית, המיקום הגיאוגרפי, המצב הפוליטי, כל אלה ועוד ישפיעו על קבלת ההחלטות.

במצב של חוסר ודאות, תהליך קבלת ההחלטות לרוב לא מבוסס על מחויבות ארוכת טווח, אולם בכדי ליצור בידול ולהגדיל תחרותיות, נצטרך להיות יצירתיים יותר, לשקול מחדש את שיטות העבודה הנהוגות ולבחון דרכים חדשות לניהול העסק. תהליכים חדשים, חוקים חדשים, המצאות חדשות, הם שם המשחק.

השינויים הללו מתרחשים גם בעולם ה-IT ומחייבים אותנו לחשוב אחרת. לדוגמה, אנו עדים להפרדה בין סדרות של פקודות לבין תהליכי יישום מורכבים, מה שמאפשר ללקוחות לרכוש רכיבי תוכנה בנפרד ולא את האפליקציה כולה. מכשירים ניידים מספקים את הרוב המכריע של צורכי מערכות המידע שלנו ואנחנו נדרשים להשתמש במחשב רק באופן מזדמן. שיטות פיתוח מסורתיות מוחלפות על ידי שיטות חדשות וזריזות שבמסגרתן מתכנתים בבוקר, בודקים בצהרים ומשחררים את התוכנה בערב. תהליך של יום אחד!

בהתחשב בעובדה שכולנו פועלים בסביבה גלובלית המבוססת על ״זמינות תמידית״, הרי שהצורך בזריזות, שקיפות וגמישות תוך שמירה על שליטה, תאימות והגנה מסיכונים, הוביל חברות להפוך את מחלקות טכנולוגיית המידע שלהן ל״מחלקות מתן שירות״. השקיפות והמעבר ל״מתן שירות״ מכונה לעיתים קרובות כ-X כשירות (XaaS), כאשר X מייצג כל סוג של שירות או תהליך.

אם כך, כיצד נהפוך את מחלקות ה-IT שלנו לבעלות אוריינטציה שירותית וידע התומך בעסק? זה דורש סט חדש ודינמי של כישורים, התנהגויות, תהליכים וטכנולוגיה. מסובך? כן. אופציונלי? לא. היעד, אם כן, הנו ITaaS. כלומר להגיע למצב בו צורכים תשתית, יישומים, תהליכים ושאר משאבים על פי צורך קבוע מראש או משתנה, והמחלקה הטכנולוגית מתגמשת בהתאם לצרכים הללו.

האם האמנו שנתאים את עצמנו באופן הזה, נשנה את ההתנהגות שלנו ונשכתב את כל כללי המשחק בתוך שלוש שנים? כנראה שלא. סדר הגודל של השינויוהקצב שלו הינם חסרי תקדים. המסקנה האישית שלי היא שמוכרחים לאמץ גישה זו או להישאר מאחור, ואין ספק שהמפתח לאימוץ יעיל ומהיר של השינויים הנו בעבודה עם שותף מקצועי ובעל ניסיון בהטמעת השינוי. כך תוכל לבצע מהפכה בשיטות העבודה המסורתיות של מערך ה-IT הארגוני, ולתמוך בצורכי המחשוב הדינמיים של הארגון בעידן של אי ודאות – עידן ה- XaaS.

הכותב הוא מנכ"ל חברת EMC ישראל.

You might be interested also

President Joe Biden walks through an Honor Guard Cordon at the conclusion of the Coast Guard Academy Commencement on Wednesday, May 19, 2021, at the Coast Guard Academy Cadet Memorial Field in New London, Connecticut. (Official White House Photo by Adam Schultz)

Biden against ransomware: increased threat in the short term, great potential for the future

Commentary: The White House has formulated a four-stage plan for dealing with ransomware attacks that could potentially be an effective means of dealing with the global problem, writes Ram Levi, founder and CEO of Konfidas