מסתמן: מטוסי 22-V ישולבו בטייסות היסעור

בחיל האוויר מתלבטים האם טייסי כלי הטיס החדש ייחשבו "טייסים" או "מסוקאים"

מסתמן: מטוסי ה-22-V החדשים ישולבו בחיל האוויר במסגרת טייסות מסוקי היסעור הוותיקות ולא תוקם עבורם טייסת חדשה ונפרדת. כך נודע לישראל דיפנס. חיל האוויר אמור לקלוט שישה מטוסי -22-V עד לסוף שנת 2014, במסגרת הבנות בין משרד הביטחון ובין הפנטגון.

המטוס - מסוק מדגם 22-V מתוצרת בואינג ובל בארה"ב נבחן על ידי טייסים של חיל האוויר ונמצא מתאים ל"שורה של משימות". יכולות הנחיתה וההמראה של ה-22-V עושים אותו לכלי מאוד שימושי בעיקר בכל הקשור למשימות תובלה בשטחי לחימה ולמשימות פינוי פצועים. המטוס מסוגל להטיס 24 חיילים על ציודם לטווח של כ-700 ק"מ במהירות מירבית של כ-500 קמ"ש.

המסוק - מטוס טס בגובה מירבי של כ-8 ק"מ. יתרון נוסף של ה-22-V הוא ביכולתו לפעול משדות תעופה שהמסלולים שלהם נפגעו מפצצות או טילים. העובדה שאחרי ההמראה כמסוק ה-22-V טס כמו מטוס, עושה אותו לעדיף על מסוק בעיקר בגלל מהירות הטיסה. לשם השוואה, מסוק יסעור המצוי בשימוש חיל האוויר הישראלי טס במהירות מירבית של כ-300 קמ"ש.

ה-22-V כאמור מסוגל לטוס במהירות של כ-500 קמ"ש. לקראת הקליטה של כלי הטיס החדש התלבטו בחיל האוויר כיצד לשלבו במערך הקיים, ומסתמן כי הוא ישולב בטייסות הותיקות של מסוקי הסיקורסקי "יסעור". התלבטות נוספת נותרה בעינה: היות והטייסים נדרשים הן ליכולת של המראה ונחיתה כמסוק והן ליכולת הטסה של מטוס תובלה – לא ברור האם הם ייחשבו לטייסי תובלה או למסוקאים.

בעניין הזה מסתמך כי המטוס-מסוק יהיה שייך למערך המסוקים שכן ההמראה והנחיתה הן חלק מרכזי בכל משימה מוטס.

You might be interested also