מטוס סיור ימי חדש

חטיבת אלתא מציעה מטוס סיור ימי מתקדם המבוסס על מטוס ה-Q400 של חברת בומברדייה. במטוס יותקן המכ"ם הימי של אלתא מדגם EL/M-2022

מטוס סיור ימי חדש

צילום: תע"א

חטיבת אלתא של התעשייה האווירית משתפת פעולה עם יצרנית המטוסים בומברדייה והם מציעים מטוס סיור ימי מתקדם המבוסס על מטוס ה- Q-400. אבישי יצחקיאן, סגן מנהל כללי של מערכות מוטסות בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית, אמר כי המטוס ה-Q-400 מוצע כתחליף ישיר למטוס ה- P-3 של לוקהיד מרטין, שהוא כיום מטוס הסיור הנפוץ בעולם "למטוס הקנדי יש עלויות תפעול נמוכות מאוד והוא נותן את לצוות סביבת עבודה נוחה מאוד", הוסיף יצחקיאן. 

החיישן העיקרי המוצע עם המטוס הוא המכ"ם הימי של אלתא מדגם EL/M-2022. החבילה כוללת גם חיישנים נוספים להשלמת תמונת המודיעין. אלתא ושותפיה, עשו שימוש בניסיון שנאסף בהפעלת מטוס Q-300 בתצורת סיור ימי. מטוס זה משמש את שבדיה ואיסלנד וגם הוא מצויד במכ"ם EL/M-2022.

לדברי יצחקיאן, הפוטנציאל העיסקי של מטוס סיור ימי המבוסס על ה-Q-400 "גדול מאוד". חיל הים הישראלי מעוניין גם הוא במטוס סיור ימי חדש אבל בעיות תקציב מונעות אפילו תכנון של רכש כזה.

בינתיים מבוצעים סיורים ימיים על ידי מטוס ישן מדגם 1124 מתוצרת התעשיה האווירית. מדובר במטוס מנהלים שהוסב לפני שנים רבות למשימה.

You might be interested also