מוכרים מכ"מ לאמריקאים

חברת Gulfstream בשיתוף אלתא הישראלית ימכרו מטוס התרעה לטווחים ארוכים לחיל הים של ארה"ב. עבור אלתא, מדובר בלקוח רביעי למערכת ההתרעה

חיל הים האמריקאי הודיע ​​ב -6 באוקטובר על כוונתו לרכוש מטוס התרעה מסוג G550 Gulfstream שישא מערכת התרעה מוקדמת מוטסת מסוג CAEW. הבקשה לקבלת הצעות למטוסי תמיכת טווח (RSA) פורסמה בתחילת חודש מרץ 2013. חיל הים יקבל את המטוס לא יאוחר מתום שנת הכספים 2017. כך לפי דיווח באתר flightglobal.

חברת Gulfstream תהיה הקבלן הראשי, כאשר אלתא מערכות, חברה בת של התעשייה האווירית, תספק את מערכת ההתרעה המוקדמת. לפי הדיווח, חיל הים האמריקאי יהפוך ללקוח הרביעי של מערכת זו, אחרי שהיא נמכרה לחיל האוויר הישראלי, סינגפור ואיטליה.

יש צורך במטוס RSA כדי לתמוך בטייסת הניסוי VX-30 של הצי הפועלת מ-Point Mugu, קליפורניה. כיום מפעיל הצי מטוסים מסוג S-3 ויקינג של לוקהיד, P-3 אוריון ו-C-130. המטוסים של הטייסת מזדקנים וצריכים להיות מוחלפים. חיל הים אומר כי השירות המצופה מהמטוסים הוא 25 שנים.

"מטוסי Gulfstream G550 CAEW הוא מטוס ידוע שיספק את דרישות תמיכת הטווח ללא שינויים הנדסיים משמעותיים, פיתוח, שינוי, בדיקה, ומאמץ הסמכה", נכתב בהודעת חיל הים. "אין מטוסים אחרים ידועים מסחריים שיש להם רישוי מתאים ומסוגלים לעמוד בדרישות המשימה. לכן, CAEW G550 הוא המטוס היחיד שיכול לעמוד בדרישות של הממשלה על בסיס התזמון הנדרש".

יש ל-G550 הסמכה אמריקנית ממנהל התעופה הפדרלי ורישוי משלים כדי לעמוד בדרישות כושר הטיסה של משרד ההגנה. הוא נועד לשאת שלוש אנטנות טלמטריה לאותות רדיו L,S ו-C.

חיל הים ביקש מטוסים עם טווח מינימום של 8,334 ק"מ שמסוגלים לטוס בגובה נמוך ויכולים להיות מצוידים במערכת טלמטריה מוטסת, מערכת השמדה עצמית של ציוד הפיקוד (Command Destruct System), מערכת סיום טיסה, מכ"ם מעקב, ומערכות תקשורת פנים וחוץ. ל- G550 יש טווח של 12,501 ק"מ.

You might be interested also