כנס בנושא סייבר בעולם התחבורה

הכנס יציע נקודת מבט מעולמות הסייבר, הרכב, והתשתיות, ויעסוק בשאלות מהותיות בהקשר איומי סייבר בעולם התחבורה. בנוסף, תתבצע הדגמה חיה על רכב ובסופו –סדנא מעשית (HackMyCar) שתציע למשתתפים חוויה של פריצה ושליטה על רכיבי מכוניות. הכנס יתקיים ב-18 בפברואר, בבית התפוצות, בשיתוף פעולה של EcoMotion, קהילה לתחבורה חכמה, יחד עם אוניברסיטת ת"א, חברת Arilou ומגזין ישראל דיפנס כשותף מדיה

(תמונה: indiegogo.com)

בשנים האחרונות הופך עולם התחבורה לממוחשב וחכם יותר, והעתיד טומן בחובו רכבים אוטונומיים, ורכבים המקושרים זה לזה על ידי מערכות תקשורת מתקדמות. במערכת זו, אחד האתגרים הקריטיים ביותר עימם צריך עולם התחבורה להתמודד, הוא לוחמת סייבר. כבר כיום, מסוגלים האקרים לבצע במקרים מסויימים פריצות ממוחשבות לרכבים או לתשתיות קריטיות, כפי שהודגם מספר פעמים בעולם. עתיד עולם התחבורה כולו תלוי בהתמודדות עם איומים אלו ומציאת פתרונות ראויים.

"כבר ב-2020, צפויים למעלה מחצי מהרכבים על הכבישים להיות מקושרים" אומר ישראל רון, מנכ"ל Spotam, מומחה ויועץ לעולם המכוניות המקושרות. "הגידול המאסיבי במכוניות מקושרות, פירושו, בין היתר, עדכון תוכנות וגישה למשאבי הרכב מרחוק. במקרים אלו, אבטחת סייבר הופכת למאפשרת של התעשייה הזאת. בלי אבטחה כזו, העתיד פשוט לא יכול להתקיים. במקרה כזה, אפשר יהיה לשבת עם כפכפים במלזיה, ולפוצץ מכוניות בניו יורק. אבטחת סייבר היא מאסט, ותעשיית הרכב חייבת להתמקד בה".

עולם התחבורה העולמי מתחבט מספר שנים בשאלות אלו, אך הן עדיין לא עלו באופן מובהק לסדר היום הציבורי. ב-18 בפברואר, בבית התפוצות, יקיימו EcoMotion, קהילה לתחבורה חכמה, יחד עם אוניברסיטת ת"א, חברת Arilou ומגזין ישראל דיפנס כשותף מדיה, כנס שיתמקד באיומי הסייבר העכשויים והעתידיים – מבחינת רכבים ותשתיות קריטיות, תקינה, הזדמנויות ומגמות העולמיות.

הכנס יציע נקודת מבט של מספר מומחים – מעולמות הסייבר, הרכב, והתשתיות, ויעסוק בשאלות מהותיות אלו. בנוסף, תוצג בכנס סקירה טכנית של הנושא, תתבצע הדגמה חיה על רכב ובסופו –סדנא מעשית (HackMyCar) שתציע למשתתפים חוויה של פריצה ושליטה על רכיבי מכוניות.

"EcoMotion הוקמה בשותפות של מנהלת תחליפי הדלקים במשרד רה"מ, המכון הישראלי לחדשנות, קרן היסוד ומשרד המדע, במטרה לעודד סביב חדשנות שבה יוכלו להתפתח סטארט אפים וחברות בתחום של תחבורה חכמה" אומר בועז ממו, מנהל הקהילה. "החלטנו לקיים אירוע חדשנות בנושא זה, כדי לעודד את הפעילות בתחום ולהעלות את הנושא למודעות, ולעודד עיסוק בנושא".

זיו לוי, אחד ממייסדי Arilou, המפתחת מערכות להגנת רכבים מפני תקיפות סייבר, מספר כי ייתכן ופריצות לרכבים כבר בוצעו בעולם: "צריך לסייג את זה, כי הדברים מעולם לא הוכחו, או לפחות לא פורסם כי הוכחו, אבל בשנים האחרונות ראינו מספר מקרים בעולם שהעלו את החשד כי לוחמת סייבר הייתה מעורבת בעניין. מקרה מפורסם הוא של עיתונאי, שהיה לכאורה בסוף תחקיר מעמיק על רשות ביטחון מוכרת, אשר קיפח את חייו כשמכוניתו התנגשה, ללא סיבה נראית לעין וללא סימני בלימה, בעץ, באמצע הלילה".

מבחינת תשתיות, בסתיו 2013 התרחשו מספר תקלות במנהרות הכרמל, אשר השביו את הנסיעה בהן וגרמו לפקקי תנועה בחיפה. חודש מאוחר יותר, פרסמה סוכנות הידיעות AP כי מדובר היה במתקפת סייבר, אף שמנהרות הכרמל הכחישו בתוקף וטענו שמדובר היה ברכיב פנימי שאינו מקושר למערכות חיצוניות ועל כך אינו חשוף לפריצות סייבר. כך או כך, המקרה הוכיח והעלה למודעות את רגישות הנושא.

להרשמה לכנס לחץ כאן

You might be interested also