הצצה לתחום יחסי הציבור

גם למערכת הביטחון יש מה ללמוד איך מגבשים גיבוי ציבורי, איך יוצרים שדולה בכנסת, איך מתגברים על משבר תקשורתי. ספר חדש מסכם טיפים של עשרות שנות ניסיון בדוברות ויחסי ציבור

יחסי ציבור תופסים מקום מרכזי בכל עשייה - כלכלית, פוליטית, ביטחונית וחברתית. בעידן המודרני אין כמעט ארגון, בעולם ובישראל, שאינו מסתייע בשירותיהם של אנשי הציבור (יחצ"נים) כדי לבנות את תדמיתו ולטפח את קשריו עם קהלי היעד שלו.

בשנים האחרונות מתלווה למקצוע גם נימה של זלזול לא-מוצדק. זהו תחום מעשי מאד, המבוסס הרבה על ניסיון ותעייה. באופן יחסי לתחום כה רחב יש ספרות מעטה בעברית על לקחי משברים והצלחות בנושא. שלושה מחברים מנוסים העלו על הכתב בספר את התפיסות והניסיון הישראלי המתאים למאות הדוברים והיחצ"נים בארץ, אך רלבנטי מאד גם למנהלים המעסיקים דוברים.

הספר "יחסי ציבור: אסטרטגיה וטקטיקה", ראשון בסוגו בעברית, מתאר בהרחבה היבטים תיאורטיים ויישומים בעבודת יחסי הציבור. בין השאר נידונים בו אסטרטגיה וטקטיקה, יחסי ציבור ופוליטיקה, שדולנות (לוביזם),טיפול בחסויות, טיפוח יחסים עם תורמים, ניהול משברים, יחסי ציבור בעידן המקוון, ארגז הכלים של היחצן, מחקר והערכה ביחסי ציבור וסוגיות מגוונות נוספות מהתיאוריה ומהפרקטיקה בתחום.

הכותבים - פרופ' יחיאל לימור, ד"ר ברוך לשם וד"ר לאה מנדלזיס - משלבים ניסיון מעשי עשיר בתקשורת המונים וביחסי ציבור עם ניסיון אקדמי בהוראה ובמחקר.

**
יחסי ציבור - אסטרטגיה וטקטיקה מאת יחיאל לימור, ברוך לשם, לאה מנדלזיס, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 2014

You might be interested also