הצלחה בניסויים במערכת "מגן רקיע"

משרד הביטחון, משרד התחבורה ואלביט מערכות הודיעו כי הושלמה בהצלחה סדרת הניסויים של מערכת "מגן רקיע" למטוסי נוסעים. עדי דר לישראל דיפנס: "המערכת עמדה בכל המתארים בצורה יפה מאוד והוכיחה שיש לנו מערכת רוביסטית"

המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון, יחד עם רשות התעופה האזרחית(רת"א) במשרד התחבורה, והקבלן הראשי של הפרויקט- חברת 'אלביט מערכות', השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מסכמים של מערכת "מגן רקיע" המיועדת להגנה על מטוסי נוסעים מפני טילי כתף.

בהודעה נכתב כי "מערכת 'מגן רקיע' נחשבת למערכת המתקדמת מסוגה בעולם, ומתוכננת להגן על המטוס באופן אוטומטי. המערכת משלבת טכנולוגיות גילוי ושיבוש מתקדמות, עומדת בתקנים המחמירים של התעופה האזרחית ובעלת אמינות גבוהה".

עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המערכת שמבוססת על טכנולוגיית לייזר מתקדמת, המשבשת את הטיל הנורה לעבר המטוס, ומסיטה אותו ממסלולו, נבחרה על ידי משרד התחבורה הישראלי להגן על מטוסי חברות התעופה הישראליות". לפי הודעת המשרד, "הניסויים, שהתקיימו במתקן ניסויים בדרום הארץ, היו מהמורכבים ומהמתוחכמים שבוצעו אי פעם במדינת ישראל. סדרת הניסויים דימתה מגוון של איומים, שמולם תידרש מערכת 'מגן רקיע' להתמודד, ולהגן על מטוסי הנוסעים".

ראש מו"פ במפא"ת, תא"ל איתן אשל: אמר כי מדובר ב"מערכת מובילה בעולם. היא מוצאת גילוי ושיבוש בטילי כתף המאיימים על הנוסעים, איומים שנמצאים בידיים של אירגוני טרור. זו מערכת שמורכת ממערך גילוי שנותן כיסוי מכל זוויות המטוס, ומבצעת גילוי ועקיבה של טילי הכתף, שנורים אל המטוס. המערכת משבשת את טילי הכתף באמצעות שבש לייזר, שמסיט את הטיל מהמסלול. המערכת חדשנית, מובילה מסוגה בעולם, אנחנו לא מכירים מערכת מסוג זה במערכות תעופה. המערכת עושה גילוי ,שיבוש, תוך שימוש בטכנולוגיה פורצת דרך. עמידה בסטנדרטיים בין לאומיים מחמירים שנדרשים לרישיון בתעופה האזרחית. יכולת שקיימת, אפשר לומר, רק למעצמות, מותאמת למגוון פלטפורמות, יעילה למגוון איומים. הפרויקט הוא משימה לאומית, מפא"ת מובילה את הפרויקט בשיתוף פעולה הדוק עם משרד התחבורה - רשות התעופה האזרחית. הפרויקט מובל ע"י חברת 'אלביט מערכות'.

"בניסוי האחרון המערכת פעלה ב100% הצלחה מול מגוון איומים, לגבי מה כלל הניסוי אני מנוע מלפרט, אבל כלל בדיקה מקיפה מול מגוון איומים בהם המערכת נדרשת לעמוד, במהלך הניסויים בדרום בניסוי מאוד מאוד מורכב. בסה"כ המערכת מיועדת לכל מערך התעופה במדינת ישראל".  אשל גם התייחס לסטטוס של התקנת המערכת במטוסי הנוסעים הישראלים ואמר כי הוא אינו יכול לפרטו אולם "אנחנו אחרי חוזה עם אל על ואחרי חוזה עם על חברות התעופה של המדינה". אשל הוסיף כי הפרויקט כולו מומן על ידי משרד התחבורה.

נשיא אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס אמר כי "אנו גאים מאד להגיע למעמד זה המביא לידי ביטוי את היכולות הטכנולוגיות, את היצירתיות ואת הנחישות של אנשינו ששקדו במשך שנים על פיתוח המערכת המדהימה הזו. הצלחת הניסוי הוכיחה את יכולותיה הגבוהות של המערכת וממצבת את ישראל כמובילה עולמית בתחום ההגנה על מטוסים מפני איום טילי הכתף. אני מודה למשרד הביטחון על שיתוף הפעולה הפורה ולמשרד התחבורה – על האמון ועל ההזדמנות לקחת חלק פעיל בהגנה על חיי אזרחי ישראל ועל חיי התיירים המבקרים בה. אני מבקש להודות לעובדי החברה ולכל שותפינו מהתעשיות ששקדו על פיתוח וייצור המערכת. בזכות שיתוף הפעולה המוצלח בתוכנית לאומית זו - החלום של כולנו הפך למציאות".

מכליס הוסיף עוד בתדרוך עם כתבים כי "חשוב לומר שלמערכת הזו יש אפליקציות מעבר לאפליקציות הצדדיות, יש לה כמובן אפליקציות רלוונטיות למטוסים צבאיים ולשדות תעופה צבאיים, המערכת היא שקופה לטייס, היא אוטומטית, היא יודעת לטפל במגוון האיומים. יש לה גם אפליקציה להגנה על מסוקים ועל מטוסי קרב ובהחלט לקחים מהתוכנית הזו נגזרים גם לטובת האפליקציות הצבאיות בעתיד".

עדי דר, מנכ"ל אל-אופ אמר לישראל דיפנס כי "סיימנו ניסוי שבחן מגוון רחב של איומים. המערכת עמדה בכל המתארים בצורה יפה מאוד והוכיחה שיש לנו מערכת רוביסטית. בכך הגיעה לשיאה תכנית הפיתוח שהתחילה לפני חמש שנים. הניסוי היה מוצלח מאוד".

You might be interested also