"החמאס הוא האויב האגרסיבי ביותר שלנו, אך גם החלש ביותר"

לראשונה מאז ביטול מינויו לרמטכ"ל, האלוף יואב גלנט מדבר בפומבי

בפעם הראשונה מאז שבוטל מינויו לרמטכ"ל, דיבר היום האלוף יואב גלנט באופן פומבי, במסגרת יום עיון במרכז בגין-סאדאת (בס"א) למחקרים אסטרטגיים.

גלנט התייחס בדבריו בעיקר לאיום האיראני באומרו כי "איראן תוקפת אותנו כל הזמן, מתקיים גיוס סוכנים בקרב ערביי ישראל. אולם לזה יש ביטוי רק אחת לתקופה בתקשורת הגלוייה."  גלנט הוסיף כי החמאס והג'יאהד האיסלאמי מושפעים מאיראן וכי "האיראנים מעדיפים שהערבים ילחמו בנו מאשר בהם, כלקח שלהם ממלחמת איראן-עיראק".

עוד אמר גלנט כי "מההפיכות במזרח התיכון לא צפוי עתיד טוב יותר למדינת ישראל". 

באשר להתנהלות צה"ל מול החמאס, אמר גלנט כי צה"ל הבין מהי ראייתו הצבאית של ארגון החמאס והסביר כי "לחמאס דוקטרינת הגנה המבוססת על כך שישראל תוקפת באמצעות חיל האוויר, לכן המפקדה הפלסטינית פועלת בלחימתה מראש מתוך שטחי האוכלוסייה, וכאשר ישראל תתקוף לאחר מכן כתגובה, היא שתשלם את מחיר הדמים שנשפך, שלא במתכוון." לטענת גלנט, אל מול הכוח המתמרן עושה החמאס שימוש בטקטיקה הפוכה בה "אל מול טנקים, חיילי חי"ר וכוחות הנדסה מעוניינים להשיג גביית מקסימום קורבנות מצד ישראל, לא על מנת לעצור את כוחות צה"ל, אלא כדי ליצור קרע בין הדרג הצבאי לשולחיו, כשהתוצאה היא שהמהלך יואט." לדבריו, "החמאס הוא האויב האגרסיבי ביותר שלנו, אך גם החלש ביותר".

כשנשאל בנושא הגרעין האיראני, בחר גלנט שלא להתייחס לאף אחד מההיבטים של סוגיה זו הערב, לטענתו "ישנם נושאים חשובים שקודמים להתקפה גרעינית שטרם נפתרו וכדאי שנעסוק בהם בסדר העדיפויות שלנו".

גלנט הוסיף בסיום דבריו מסר כי "למדינת ישראל חובה עליונה להחזיר את גלעד שליט הביתה. על איך עושים את זה, אני מעדיף שלא לדבר על הנושא."

יום העיון נערך לרגל צאת ספרם של יעקב כץ ויועז הנדל "ישראל נגד איראן - מלחמת הצללים" (הוצאת "זמורה-ביתן"). השתתפו בו מלבד המחברים והאלוף גלנט גם ראש מרכז בס"א, פרופ אפרים ענבר, וכן פרופ' איתן גלבוע וסגן ראש המוסד לשעבר, אילן מזרחי.