גאווה ישראלית

צוות של הטכניון זכה במקום חמישי בתחרות AUVSI

צוות משותף של סטודנטים מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל ומהפקולטה למדעי המחשב בטכניון בהנחיית המרצה דרור ארצי זכו במקום החמישי (מתוך 48 נבחרות) בתחרות היוקרתית של ארגון ה AUVSI שהתקיימה בחודש יוני בשדה וובסטר שבארה"ב. 

צוות סטודנטים מהטכניון פיתח מערכת מוטסת המבצעת תצפית, זיהוי מטרות, העברת תקשורת והטלת מטענים למטרה וכל זאת בצורה אוטונומית לחלוטין. המערכת שפיתחו הסטודנטים כללה כלי טיס בלתי מאויש בעל יכולת טיסה אוטונומית המצויד במצלמה מיוצבת לזיהוי מטרות קרקעיות, תוך איתור סוגן ומיקומן המדויק, מחשב מוטס שביצע את עיבוד התמונה, מערכת תקשורת לשליטה, בקרה והעברת תמונות, מטען נישא עם יכולת שחרור לפגיעה מדויקת במטרת קרקע, ועל הקרקע – תחנת שליטה למעקב אחרי הטיסה האוטונומית ואיסוף תמונות המטרה ועיבודן, ומערכת תקשורת לפיקוד, בקרה והעברת תמונות המטרה.

לתחרות נרשמו כאמור 48 אוניברסיטאות מארה"ב ומשאר העולם, רק 33 נבחרות הגיעו לשלב המבחנים ורק 29 מהן הצליחו להגיע לקו הטיסה. כל מערכת עברה לפני אישורה לטיסה בדיקות בטיחות מקיפות ובכלל זה בדיקת מבנה ואינטגרציית מערכות, בדיקת קשר ואי הפרעה ובדיקות EMI - צוות הטכניון הגיע עם שני כלי טייס ועבר עם שניהם את הבדיקות. מייד לאחר מכן הציגו הסטודנטים לחבר השופטים את מוכנות המערכת לטיסה FRR – Flight Readiness Review כשהם סוקרים את כל תהליך הפיתוח והניסויים של המערכת ואת כל מנגנוני היתירות שנותנים ביסוס לאמינות ובטיחות המערכת. וכך הגענו לקו הטיסה, תוך הרבה פחות מ-20 הדקות המוקצות, הייתה כל המערכת כולל התחנה הקרקעית מוכנה לפעולה, ואחרי תדרוך שנתן אחד הסטודנטים לצוות המריא המטוס לבצע את המשימות.

דרור ארצי סיפר כי "אחרי 30 דקות של טיסה אוטונומית רציפה נחת המטוס בביטחה". הוא המשיך ותיאר את תהליך העבודה על הפרויקט. "במהלך תשעת החודשים התנסו הסטודנטים בפיתוח מערכת כוללת, בייצור כלי טייס, בביצוע אנליזות וניסויים מורכבים, בתפעול המערכת כולה תוך עבודת צוות מתואמת (CRM) , בביצוע "פרישה מבצעית" (בארה"ב) והביאו את המערכת לשיא תפקודה בתחרות.

"קיבלנו סיוע ותמיכה מכמה חברות וארגונים ובכלל זה המגזין ישראל דיפנס, חברת רפאל, התעשייה האווירית, התכנית למערכות אוטונומיות בטכניון, המעבדה לעיבודים גיאומטריים של תמונות במדעי המחשב בטכניון, אלביט מערכות וחברת VectorNav. הצוות הדגים את הרמה האקדמית הגבוהה של בוגרי הטכניון לעתיד, והציג שוב את יכולותיה של ישראל בפיתוח מערכות משולבות וכלי טייס בלתי מאוישים".
 
הפרויקט יוצג בכנס UVID 2014 שיתקיים ב-17 בספטמבר 2014 באולמי אווניו בקריית שדה התעופה.
 
לרישום לכנס ולתערוכה לחצו על הקישור

צפו בצוות הישראלי בתחרות:

You might be interested also