בתכנון: מנועים רקטיים המבוססים על דלק ג'ל

החממה הטכנולוגית של אלביט בב"ש, אינקוביט, תשקיע בחברת NewRocket, המפתחת הנעה רקטית על בסיס דלק ג'ל. שווי ההשקעה - שניים וחצי מיליון שקלים

אינקוביט, החממה הטכנולוגית של אלביט מערכות בבאר-שבע, תשקיע שניים וחצי מיליון שקלים בחברת NewRocket, מיזם הנעה רקטית חדשני המבוסס על טכנולוגיה של הטכניון. המנועים אותם תפתח החברה יפעלו על בסיס דלק ג'ל. דלק הג'ל ניתן לאחסון כדלק מוצק אך אנרגטי וניתן לבקרה בזמן פעולת המנוע בדומה לדלק נוזלי.

מנועי הג'ל מאפשרים שימוש בדלקים שהם פחות רעילים בצורה משמעותית בהשוואה לדלקים רקטיים נוזליים הקיימים כיום, הם יהיו בעלי יכולת אנרגטית משופרת (יותר דחף בפחות משקל) ויכולת בקרה מלאה באופן שיפתח פתח לאפליקציות חדשות למנועים רקטיים. בשלב החממה תתמקד NewRocket בפיתוח מדגימים טכנולוגיים ובחינתם בניסויי ירי ובמקביל תבחן גם מספר שווקי יעד ראשונים למוצריה, כאשר אחד היעדים יהיה שילוב המנועים בכלי טייס ובמערכות לחלל.

לטכנולוגיה של החברה שימושים אפשריים גם בתחומי הפעילות של אלביט – אנשי חטיבות החברה השתתפו בבדיקה הטכנולוגית והעיסקית של המיזם וילוו אותו גם בעתיד. מייסדי החברה, זוהר שלגמן ומוטי אלישיב אמרו: "אנו שמחים על ההשקעה בחברה. אנו רואים באלביט שותף חשוב לפיתוח מוצרי החברה וחשיפתה לשווקים חדשים. מצאנו בחממה שילוב של הבנה טכנולוגית וניסיון בזיהוי וניתוח של צרכי לקוחות לצורך הכוונת תהליכי הפיתוח הטכנולוגי והעיסקי".

מנכ"ל אינקוביט, רן בר-סלע אמר  כי "חברת NewRocket והיזמים מהווים דוגמה מעולה לסוג הפרויקטים שאנו מחפשים – פרויקט המבוסס על טכנולוגיה פורצת דרך, עם שוק אזרחי גדול מאד וישימות טכנולוגית לאחד מקווי העסקים של אלביט".

הנעה רקטית מבוססת דלק נוזלי, נוסתה לראשונה בארה"ב במחצית השנייה של שנות העשרים של המאה שעברה. לשימוש בכל אחד מסוגי הדלקים – מוצק ונוזלי – יש יתרונות וחסרונות. מנועים מבוססי דלקים מוצקים פשוטים יותר לאחסנה וטיפול אך מוגבלים מאד ביכולת הבקרה על פעולת המנוע. מנועים מבוססי דלקים נוזליים מאפשרים בקרה טובה יותר על פעולת המנוע במחיר של סיבוך טכני ורעילות של החומרי הדלק.

You might be interested also