ארה"ב: מל"ט ריפר התרסק לים

המל"ט, שנמצא בשימוש של המכס ובקרת הגבולות של ארה"ב, התרסק בים לאחר שמפעילו איבד עליו שליטה מסיבה לא ידועה

מל"ט MQ-9 Reaper - תמונה מתוך ויקיפדיה

מל"טים המשמשים לניטור גבולות ובנמלים בארה"ב קורקעו, לאחר שמפעיל איבד שליטה על אחד מכלי הטיס הבלתי מאוישים בחוף קליפורניה בשל כשל מכאני. התאונה שהתרחשה השבוע העלתה לכותרות את הדיון סביב נושא רישוי המל"טים במרחב האווירי של ארה"ב.
המל"ט מסוג MQ-9 Reaper המשמש את המכס והגנת הגבולות צלל לאוקיינוס ​​השקט ב-11:15 זמן מקומי ב -27 בינואר, כ-20 קילומטרים מדרום מערב לסן דייגו, כך דיווח מיכאל פריאל ,דובר המכס בדואר אלקטרוני שנשלח למועצה הלאומית לבטיחות התחבורה בארה"ב. העלות המשוערת של המל"ט מגיעה ל-18 מליוני דולרים.
צוות ההפעלה של המל"ט, שהותאם עבור סביבות ימיות, הכניס אותו למים לאחר שקבע שהוא לא יצליח להגיע לבסיס הבית שלו בסיירה ויסטה, אריזונה, אמר פריאל . "הסיבה לכישלון אינה ידועה", הוא אמר. "לא היו נפגעים כתוצאה מנחיתת החירום".
התאונה מגיעה בשעה שמנהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) עובד על סטנדרטים כיצד לשלב בצורה בטוחה כלי טיס בלתי מאוישים לשימושים מסחריים בתוך נתיבי האוויר של ארה"ב. המנהל אישר לא מזמן שישה אתרי מבחן לפיתוח מל"טים אזרחיים בתחומי ארה"ב. נכון להיום, בגלל שה-FAA טרם ניסח תקנות המאפשרת שימוש למטוסים ללא טייס, משרדי הממשלה יכולים להפעיל מל"טים רק אם הם מקבלים אישורים מיוחדים.
לפחות חלק מהחלקים של המטוס חולצו מהמים על ידי ספינת משמר החופים. סוכנות ה-NTSB, אשר אמורה לקבוע את הגורם לתאונות אוויריות, הקצתה למקרה מומחה בכלי טיס בלתי מאוישים. החקירה תתנהל בסיוע ה-FAA.
בינתיים, איגוד הטייסים האמריקאי (ALPA) ניצל את האירוע כדי להעלות את הדרישה שטייסי מל"טים צריכים להיות מורשים על ידי ה-FAA. הוא גם קרא ל- FAA לאשר את הבטיחות של עיצובי המל"ט כמו ההליך שמתבצע במטוסים מאוישים.
אחרים אמרו כי התאונה לא בהכרח מסמנת את הצורך לנוע באיטיות בהליך אישור המל"טים במרחב האזרחי. "אני לא ממש רואה בזה עניין גדול", אמרה מרי קאמינגס, מנהלת משאבי אנוששל אוניברסיטת דיוק והמעבדה לאוטונומיה בדואר אלקטרוני. "מטוסים כגון ה-Predator, אשר אין להם בני אדם על הסיפון ונועדו לשימוש צבאי, לא צריכים לעמוד באותם תקני בטיחות כמטוסים מסחריים", היא אמרה.
בתאונה קודמת (לדו"ח התאונה לחץ כאן), כאשר מל"ט מסוג MQ-9 Reaper התרסק לתוך גבעה ליד Nogales, אריזונה, ב-25 באפריל 2006, סוכנות ה-NTSB מצאה כי המפעיל כיבה בטעות את המנוע של המטוס בעת שניסה להתמודד עם כשל בקישור הרדיו שבין תחנת הקרקע למל"ט. החוקרים מצאו כי הטייס של המל"ט, שהיה אמור להיות במעקב על ידי מדריך, הטיס אותו בעצמו בניגוד לכללים.
באותה חקירה, נמצא כי שתיים מארבע תחנות הקרקע שממנו המכס מפעיל את המל"טים היו בלי ציוד גיבוי נדרש, ותחנה שלישית קיבלה פטור לטוס בלי ציוד הגיבוי.

You might be interested also