"פיקוד העורף מזניח את הדרום"

במכתב שנשלח היום לאלוף פיקוד העורף, טוענים ראשי רשויות יישובי עוטף עזה כי ההחלטה להפסיק מימון של רכבים ממוגנים לרבש"צים משמעותה הזנחת תושבי המקום

האלוף אייל איזנברג, מפקד פיקוד העורף (oref.org.il)

"אני מבקש לדעת האם ההחלטה שנמסרה לרבש"צים שלנו בנחל עוז, נתיב העשרה, זיקים וכרם שלום כי צה"ל/משרד הבטחון לא יממנו עוד את רכבי הבטחון הממוגנים היא על דעתך?", כותב אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב היום (ד') לאלוף פיקוד העורף, האלוף אייל איזנברג.

"אנחנו מקבלים סקירות מודיעיניות ואג"מיות שוטפות. להבנתנו, דבר לא השתנה במערך האיומים עלינו; מה יכול היה, אם כן, להביא אתכם לשינוי במענה לאתגרים הבטחוניים, שהינם מנת חלקם של הישובים הבודדים שחיים זה העשור השני בצמידות יוצאת דופן לגבול הגועש?

"מתבהר לנו שהמגמה ההזויה הזו של הקיטון בהקצאת המשאבים להגנת יישובינו, ממשיכה. הרבש"צים לא יוכלו עוד לקבל את מנת הביטחון שכל חייל זוטר בגזרה מקבל לעת הפגזה. הייתכן, שהתעייפתם מאתנו?".

לצד טענות ראשי הרשויות האחראים על ארבעת היישובים בהם מתכוון צה"ל להפסיק את המימון לרכבים הממוגנים, טוענים גורמים בצה"ל כי בפועל לא מדובר על הרכב העיקרי המשמש את הרבש"צים באותם יישובים. חשוב לציין כי בכל היישובים בעוטף עזה וברשויות המדוברות (פרט לארבעה הנידונים) צה"ל לא מממן רכבים ממוגנים והרבש"צים עושים שימוש ברכבים ללא מיגון. זאת, מתוך תפישת ביטחון שאינה מחייבת זאת. יחד עם זאת, ראשי רשויות הרואים צורך ברכב ממוגן ביישוב זה או אחר, רשאים לממנו מתקציב הרשות.

מסתבר כי ההחלטה לממן רכבים ממוגנים היא החלטה ישנה מהתקופה בה היו יישובים בגוש קטיף, טרם ההתנתקות. באותה תקופה הייתה בצה"ל תפישת ביטחון אחרת מזו הקיימת היום שחייבה רכבים ממוגנים לרבש"צים. אותה החלטה טרם תוקנה, ובצה"ל החליטו לתקנה כבר ב-2014. 

תגובת דובר צה"ל :
"לאחר עבודת מטה שנערכה בנושא הוחלט כי בגזרת פיקוד דרום אין צורך ברכבים ממוגנים וכי הרכבים הנמצאים ברשות היישובים, המסופקים גם הם ע"י צה"ל, נותנים מענה בטחוני הולם לצורכי היישוב. כמו כן, ניתנה למועצות המעוניינות בכך אפשרות להשארת הרכבים הממוגנים ברשותם תוך אחריות בחזקתם".

אולי יעניין אותך גם