עוד מטוסי בואינג 767 יוסבו לתדלוק

מחירם היורד של מטוסי 767 שיוצאים משימוש בחברות התעופה, פותח צוהר לעוד עסקאות של הסבת המטוסים למתדלקים אוויריים ובימים אלה מקיימת תע"א מגעים עם מספר מדינות בעניין

התעשייה האווירית מקיימת מגעים עם מספר מדינות להסבת עוד מטוסים מדגם בואינג 767 למתדלקים אוויריים.

מחירם היורד של מטוסי בואינג 767 שיוצאים משימוש בחברות התעופה האזרחיות, כתוצאה מכניסתם המואצת לשימוש של מטוסי ה-787 החדשים של בואינג מגדיל את הסיכויים לעסקות נוספות של הסבת מטוסים מדגם זה למתדלקים אוויריים על ידי חטיבת בדק של התעשייה האווירית.

התעשייה האווירית כבר הסבה מטוס 767 לתצורת תדלוק אווירי עבור חיל האוויר של קולומביה, כחלק מעסקת ענק בהיקף של כ-250 מיליון דולר שנחתמה מספר שנים.

מחירו של מטוס מוסב כזה נמוך יחסית ובדרך כלל חילות האוויר מבקשים לתכנן אותו כך שהוא יוכל להיות "גמיש" תפעולית, כלומר שניתן יהיה לבצע באמצעותו משימות אחרות כמו תובלת מטען וחיילים.

ההסבה של מטוס ה-767 עבור קולומביה עוררה ענין ויש בשלב זה מספר לקוחות פוטנציאליים. יש לציין כי גם חיל האוויר הישראלי חשב בשלב מסוים לרכוש מטוסים מוסבים כאלה כתחליף למטוסי ה-707 הישנים מאוד, המשמשים כיום את חיל האוויר כתחנות דלק מעופפות.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022