ספינת "סער-62" של אזרבייג'ן שיגרה טיל Spike NLOS במסגרת תרגיל

אם טילי הנ"ט מוצאים את דרכם גם לזירה הימית כמו במקרה של הסער 62, המשמעות היא שגם ספינות צריכות להתחיל לחשוב על מערכות הגנה אקטיביות שהן היחידות שמסוגלות להתמודד עם איום מסוג זה

מספנות ישראל בנו עבור אזרבייג'ן ספינות מסוג "סער-62" או OPV 62. הספינות משמשות את משמר  החופים של המדינה. הספינה כוללת כוורת של שמונה טילי ספייק, כלל הנראה, לתקיפה מטרות חוף או ים. טיל הספייק יכול להגיע לטווחים של עד 30 ק"מ.

לאחרונה, ביצעה ספינה כזו ירי טיל נ"ט מסוג Spike NLOS של חברת רפאל, כך לפי דיווח של Harry Boone.  

הירי בוצע במהלך תרגיל טקטי שערך משמר החופים של אזרבייג'ן בים הכספי, כך לפי דיווח באתרlivejournal. בתרגיל השתתפו גם סירות Shaldag Mk V, גם הן מתוצרת מספנות ישראל. בקישור אפשר לצפות בתמונות נוספות מהתרגיל.

הערה: טילי הספייק של רפאל מותקנים גם על ספינות ויכולים לשמש להשמדת מטרות חוף וכנראה גם מטרות ים. טילי הספייק של רפאל נורו גם במסגרת מבצע 'צוק איתן' על ידי חיל הים של צה"ל לעבר מטרות חופיות. נזכיר כי טיל הספייק הוא טיל נ"ט במקור שמיועד לפגיעה בטנקים במרחקים של עד 30 ק"מ. העובדה שטיל נ"ט משמש גם ככלי תקיפה עבור ספינות משמר חופים הופכת אותו לאתגר רציני עבור מערכות הגנה של ספינות, שאינן מיועדות להתמודדות עם טילי נ"ט. 
 

 

 

אולי יעניין אותך גם