מתכוננים להרקולסים החדשים

בשנה הבאה יחלו קורסים להכשרת טכנאים שיתחזקו את מטוסי ההרקולס מדגם ה-C-130 J שרכש חיל האוויר

הרקולס מדגם C-130J

חיל האוויר יתחיל בשנה הבאה בקורסים להכשרת טכנאים שיתחזקו את מטוסי ה-C-130 J שהוא רכש. המטוסים אמורים להימסר לחיל האוויר בתחילת שנת 2014. מדובר בדגם החדש של מטוס התובלה הוותיק מדגם "הרקולס" (קרנף).

חיל האוויר רכש שלושה מטוסים כאלה, וכפי שפורסם בישראל דיפנס, החיל מנהל מו"מ עם חברת לוקהיד מרטין לרכישת שני מטוסים נוספים מדגם זה. חיל האוויר זקוק למטוסים החדישים כדי לפעול בטווחים גדולים. המטוסים יאפשרו הטסת חיילים וציוד לאזורים בהם יש שדות תעופה מאולתרים.המטוסים מתוכננים לפריקה מהירה של המטען ולהמראה מהירה מהשטח המסוכן. מחיר כל מטוס עם ציוד נלווה הוא כ-100 מליון דולר.

ברשות חיל האויר כ-16 מטוסי הרקולס פעילים המכונים "קרנף" שחלקם ניתנו לישראל כמתנה על ידי ארה"ב כאשר שבו סחוטים ממלחמת ויטנאם. מטוסים אלה הם בני 40 שנים ויותר ואילו אחרים בני 25 ו-30 שנים.

חיל האויר "מוציא את המיץ" למטוסי ההרקולס שלו שלקחו חלק בכל פעולת קומנדו ארוכת טווח שביצע צה"ל בעשרות השנים האחרונות. הם נחתו במדבריות, הם הצניחו צנחנים, הם הצניחו אספקה והם הטיסו את הכוח ששחרר את חטופי אנטבה. הטיסות הנמוכות, הנחיתות על מסלולים מאולתרים, נתנו את אותותיהם במטוסים מתוצרת החברה האמריקנית לוקהיד מרטין.

כבר לפני מספר שנים התחיל חיל האוויר לחפש תשובה ברורה לדילמה - חדש או משודרג. כאמור החליט חיל האוויר על רכש ראשוני של שלושה מטוסים מהדגם המתקדם . במקביל ישודרגו כמה ממטוסי ההרקולס הישנים פחות המצויים כיום בשימוש החיל הדגם החדיש של מטוס ההרקולס. מדובר במטוס מתקדם ביותר בעל ביצועים משופרים.

חיל האוויר רכש את הדגם המוארך של המטוס, שהוא בעל יכולת נשיאה גדולה יותר. על פי החלטת חיל האויר יהיו בתא הטייס של ההרקולס החדש 3 אנשי צוות, אותו מספר המאייש את מטוסי ההרקולס שבשרות היחידות המיוחדות של צבא ארה"ב. נראה כי איש הצוות השלישי יהיה אחראי על הפעלת מערכות מיוחדות הקשורות לטיסות ארוכות טווח גם לאזורים עויינים מוגני טילים. במקביל יתחיל בקרוב חיל האויר לשדרג את מטוסי ה"קרנף" החדשים יותר מדגם H. באלה יוחלף החלק המרכזי של הכנף ויעשו שינויים נוספים.

אולי יעניין אותך גם