מערכת רואה-סורק

האמל"ח של המלחמה: מדובר במערכת חדשה שהפכה למבצעית ב"צוק איתן". המערכת מאפשרת תצפית, גילוי ואימות המבוססת על מצלמות יום ולילה

מערכת רואה-סורק

צילום: חברת סרפים

בין שלל המערכות שנכנסו לשימוש מבצעי במהלך הלחימה בעזה במסגרת מבצע "צוק איתן", ניתן למצוא גם את מערכת הרו"ס (רואה-סורק) של חברת סרפים (Seraphim Optronics). מדובר במערכת תצפית, גילוי ואימות המבוססת על מצלמות יום ולילה(טרמי) איכותיות.

היא משלבת יחצ"ג פנימי (שדה ראייה רחב ללא תנועה חיצונית) ומאפשר ללוחמים לשלוט באופן אבסולוטי במערכת מרחוק ובאלחוט. מערכת רו"ס יודעת לגלות תנועה בצורה אוטומטית. יתרונה לכוחות בשטח הוא שבמקום שהחיילים יאלצו לסחוב איתם כל מיני יחידות המצלמות את השטח, כבלים לחיבור ומחשבים לקליטת המידע – המערכת היא יחידה הכוללת הכל. היא מאוד קטנה ומכילה בתוכה תקשורת אלחוטית, מצלמות ויחידת אנרגיה. המערכת בנויה כמו פריסקופ של צוללת. ניתן להציבה בכל מקום והיא מצליחה לכסות שטח נרחב.

רכיבי המדידה (GPS, מצפן, DTM) מאפשרים למערכת להוציא נ.צ. של הגילויים ישירות מהווידאו וכך הלוחמים יכולים להעביר את המטרות שמתגלות לכוחות תוקפים מרחביים מבלי להתחכך עם האויב ולסכן חיי אדם. היכולת הזו מאפשרת סגירת מעגל אש בזמן קצר מאוד. כמו כן ניתן לחברת את המערכת למגוון סנסורים וכך להתאימה למערכות רבות של אחיזה בתא שטח.

כבר במהלך מבצע "צוק איתן" הוכיחה המערכת כי היא מצליחה להציל חיים. במקום להציב חיילים בתצפית, ניתן להציב את המערכת. בשני מקרים במהלך המבצע בעזה השיקול של הצלת חיים הוכיח את עצמו. במקרה אחד פגע טיל נ"ט בקומת בניין בה הייתה מוצבת המערכת. במקרה אחר – התמוטטה תקרה ופגעה במערכת שהוצבה מתחת לה בעקבות פגיעת מרגמה בגג בניין.

צפו במערכת בפעולה:

אולי יעניין אותך גם