מטוסי ה"איתן" - לזיהוי טילים

סנסורים שיותקנו על גבי המטוס הבלתי מאוייש יידעו להבחין בין ראש קרב אמיתי ובין הטעיה - מדווחת ברברה אופל-רום ב"דיפנס ניוז"

מערכת הביטחון הישראלית ותעשיות הביטחון הישראליות עוסקות בפרויקט, שיאפשר לזהות שיגורי טילי קרקע-קרקע ממדינות מרוחקות - באמצעות סנסורים שיותקנו על כלי טיס בלתי מאויישים, שישייטו בגובה רב.

המטרה העיקרית של הפרויקט היא התמודדות מול טילים עתידיים שאולי יהיו בידי איראן, ואשר יהיו מבוססים על ראש קרב מתפצל, שמטרתו להטעות את מערכות ההגנה האקטיביות הישראליות כדוגמת ה"חץ".

הכתבת ברברה אופל-רום, שדיווחה על כך השבוע ב"דיפנס ניוז", מסרה כי מנהל הטילים של הפנטגון בארצות הברית שותף לפרויקט, במקביל לפרויקט אמריקאי שמטרתו דומה. על פי הדיווח, הסנסורים הישראלים יהיו מבוססים על קרניים אינפרא אדומות (IR). הם יותקנו על מטוסים שיכולים לשהות בגובה רב במשך שעות ארוכות. גובה השיוט יהיה כ-12 ק"מ, והמטוסים המצויידים בסנסורים המיוחדים יישלחו לאזורי השיגור של הטילים כדי "לכסות" אותם, בתקופות של מתיחות או מלחמה.

הסנסורים, שיותקנו על המטוסים הבלתי מאויישים, נועדו להשלים את מערכות המכ"מ שמספקות נתונים לשכבות ההגנה האקטיבית של ישראל, כדוגמת המכ"מ "אורן ירוק" של מערכת ה"חץ". הם יספקו מידע נוסף על טילים במעופם לעבר ישראל, אשר יסייע למערכות ההגנה להבחין בין ראש קרב אמיתי שאותו צריך לתקוף, ובין חלקים אחרים שיתפצלו ממנו, כדי לשמש כהטעיה.

על פי הדיווח, הפיתוח צפוי להימשך עוד מספר שנים.

 

אולי יעניין אותך גם

קרדיט: טל ענבר - wikipedia

אבי הר אבן הלך לעולמו 

הר אבן נפטר מהפציעות בעקבות שריפת מלון ״האפנדי״ בעכו. הר אבן חתום על מגוון הישגים ביטחוניים ישראלים שחלקם חוסה תחת צנזורה