מו"מ עם איראן: הוכחה לחוסר הבנה אמריקאית

מו"מ עם איראן: הוכחה לחוסר הבנה אמריקאית

הנה מה שהולך לקרות. בארה"ב החליטו שאיראן תהיה חמושה בנשק גרעיני בל מקרה. אבל כדי להראות מי בעל הבית החליטו לנהל אתם שיחות על נושא לא ברור שקשור לעניין. נשמע מבלבל, לא הגיוני, זה בדיוק כך.

הידיעה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" על מגעים בין וושינגטון וטהרן בנושא הגרעין האיראני נכונה ללא צל של ספק. בארה"ב החליט הממשל לדבר. שם מתייחסים לאיראן כמו לדוגמא אל צרפת או אפילו רוסיה. יחס למדינה עם מאפיינים של מדינה.

בוושינגטון לא מבינים כי זה לא המקרה. כאן מדובר על מדינה שנשלטת על ידי קבוצה אפלה של אייתולות שלקחו מדינה מתקדמת, עשירה, לפחות 100 שנים לאחור והפכו אותה לספונסרית של כל הטרור בעולם. אז בוושינגטון נערכים לשיחות עם טהרן. זה יקרה אחרי הבחירות, אם כמובן אובמה ייבחר. השיחות תתקיימנה במקום סודי. האיראנים יגיעו חייכניים כאשר על פניהם הבעה שלא ניתן לטעות בה שמשמעותה "שוב עבדנו על העולם", או במקרה הזה על ארה"ב.

אין בהיסטוריה דוגמה טובה יותר להונאה של מדינה. אולי בעצם ההגדרה צריכה להיות שונה. אין בעולם דוגמא טובה יותר למדינות מרכזיות שהולכו שולל על ידי מדינה אחת. ארה"ב, מדינות אירופה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית - כל אלה הולכו שולל על ידי האנשים החכמים בטהרן. לעתים נדמה שכל אותם מולכי שלל רצו שזה יקרה להם. הם רצו ללכת "דרך התנועות" כמו שנאמר, שלא יגידו לאחר מכן שהם לא ניסו לעצור את המפלצת האיראנית. הם חושבים שהבעיה היא של ישראל. יושבים שם עיוורים או טמבלים מוחלטים. אלה אותם טמבלים שנתנו לאיסלאם להשתלט על אירופה לדוגמא. אז היכן זה משאיר אותנו? בשום מקום טוב.

הבעיה של הגרעין האיראני נשארת שלנו ורק שלנו. זה כי האיום המיידי הוא עלינו. ארה"ב תשוחח עם האיראנים במשך כמה חודשים. יהיו הדלפות על התקדמות ונסיגה ובינתיים הצנטריפוגות ימשיכו להסתובב והחומר המועשר להיערם. איראן בדרך לפצצה על דרך המלך כשכל העולם מסתכל, חלקו בחשש, חלקו הגדול מבעד למשקפיים "אטומי מציאות".

אולי יעניין אותך גם