מדוע התרסק הכפיר בארה"ב?

דו"ח ראשוני על התאונה שהתרחשה בתחילת החודש טוען: המטוס התרסק בגלל מחסור בדלק

מטוסי כפיר (אתר חיל האוויר)

התרסקות מטוס הכפיר (אפ-21) מתוצרת התעשייה האווירית בתחילת החודש בארה"ב נגרמה כנראה כתוצאה ממחסור בדלק, כך קבעה חקירה ראשונית של הוועדה לבטיחות בטיסה האמריקנית ה- NTSB.

מטוס הכפיר מופעל על ידי חברה אזרחית, העושה בו שימוש כדי לביים מטוסי אויב באימונים של טייסי חיל האוויר האמריקני. המטוס הוטס בידי טייס לשעבר של הצי האמריקני. אחרי סיום משימת אימון הוא ניסה פעמיים לנחות בבסיס חיל האוויר האמריקני פאלון. אחרי שני ניסיונות גישה לנחיתה שכשלו, החליט הטייס לטוס לבסיס אחר בעיר רינו בנבאדה.

כשהגיע לאזור נמסר לו כי תנאי הראות לא מאפשרים נחיתה. בשלב זה החליט הטייס לנסות ולנחות שוב בבסיס פאלון. כשהתקרב לבסיס דיווח למגדל הפיקוח כי יש לו מעט דלק במיכלי המטוס. לפי הדו"ח הטייס ניסה לנחות על מסלול אחד, ואז על מסלול שני בבסיס. בשלב זה הוא פגע בשדה ליד המסלול ואז בבניין סמוך. הטייס נהרג.

בדו"ח מודגש שהוא ראשוני וכי מסקנות סופיות לגבי נסיבות התאונה תפורסמנה עם מיצוי החקירה.

מטוס הכפיר משמש כבר שנים רבות כמביים אויב בחיל האוויר האמריקני. בתחילה המטוסים הופעלו על ידי חיל האוויר האמריקני ומזה מספר שנים על ידי חברות פרטיות המספקות שרותי ביום אויב לחיל האוויר.

אולי יעניין אותך גם

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

By Cpl. Hailey Clay - dvidshub.net, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69246872

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

עלות כל מסוק כ-95 מליוני דולרים (מחיר מארינס בlot 5). עוד כ-100 מליון דולרים לכל מסוק ילכו על תחזוקה לחמש שנים, מערכות ישראליות, מנועים נוספים במחסן, סימולטורים ושעות עבודה