מגבלות קשות על התעופה הקלה והספורטיבית

פורסמו מגבלות טיס חדשות וקשות, בצל חדירת המל"ט מלבנון לישראל. בין היתר נקבע כי כל כלי טיס שיטוס ללא מערכת זיהוי עמית-טורף, לא יקבל היתר טיסה במרחב

מגבלות קשות על התעופה הקלה והספורטיבית בישראל בעקבות חדירת המל"ט ששוגר מלבנון.

התקנות החדשות, שתוקפן מיידי, קובעות כי כל טיסה בכל המרחב של מדינת ישראל תאושר בתנאים הבאים בלבד: חובת הפעלת מערכת זיהוי עמית-טורף (זע"ט) שמיש משך כל הטיסה.

בנוסף על כל כלי טיס לקיים קשר רדיו רציף עם הבקרה משך כל זמן הטיסה. באשר לטיסה בתוך CTR מבוקר – על המשתמש לשמור על קשר רדיו רציף עם הפקח של ה- CTR, יציאה מה- CTR מחייבת קשר רדיו רציף עם היב"א . עוד נקבע כי טיסות במנחתים או בשדות ללא מגדל פיקוח (או מחוץ לשעות הפעילות), יהיו חייבות בקיום קשר רדיו רציף עם היב"א הרלוונטית .

רשות התעופה עוד קבעה כי אין לעבור לקשר חברה או קשר אז"מ (אווירון זעיר ממדים), חובה להישאר כל הזמן בקשר רציף עם הבקרה הרלוונטית, וכי כלי טיס ללא זע"ט או ללא קשר רדיו רציף עם הבקרה – אינו מורשה לטוס במרחב מדינת ישראל, עד להודעה חדשה.

מומחי תעופה אומרים כי המיגבלות בחלקן "לא הגיוניות" שכן הם יחייבו את בעלי כלי הטיס להשקיע בציוד יקר. יש גם בעית משקל שכן מערכת זע"ט שוקלת יחסית הרבה ומכבידה על כלי טיס קטנים כמו אז"מים.

אולי יעניין אותך גם

שר הביטחון היווני ניקולאוס פנאגיוטפולוס עם יורם שמואלי מנכ״ל חטיבת כלי טיס באלביט מיד לאחר החתימה על החוזה

קרדיט אלביט מערכות

5.4 מיליארד ש"ח: נחתמה עסקת הענק הביטחונית בין משרדי הביטחון של ישראל ויוון

ההסכם בין המדינות כולל הקמה ותפעול של מרכז בינלאומי לאימוני טיסה לחיל האוויר היווני, ע"י חברת 'אלביט מערכות', למשך כ-20 שנה, בהיקף של כ-1.65 מיליארד דולר (כ-5.4 מיליארד ש"ח)