להילחם בטרור באמצעות הטכנולוגיה

בימים אלה נערכת התחרות השנייה לחברות סטארט-אפ ישראליות, בתחום טכנולוגיות ללוחמה בטרור. התחרות בחסות משרד ההגנה האמריקאי (CTTSO/TSWG) ובשותפות פורום MIT ליזמות בישראל ומשהב"ט הישראלי (מפא"ת). בתחרות יחולקו פרסים בסך כולל של 200 אלף דולרים

להילחם בטרור באמצעות הטכנולוגיה

זוכה התחרות בשנה שעברה מקבל את הפרס מידי שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו

בימים אלה נערכת התחרות השנייה, לחברות סטארט-אפ ישראליות, בתחום טכנולוגיות ללוחמה בטרור (כולל סייבר ואפליקציות מובייל) עם סה"כ פרסים בגובה של 200,000$. התחרות בחסות משרד ההגנה האמריקאי (CTTSO/TSWG) ובשותפות פורום MIT ליזמות בישראל ומשרד הביטחון הישראלי (מפא"ת). התחרות מיועדת לכל יזם, סטארט-אפ או קבוצת מחקר שעוסקת בתחום.
 
בשנה שעברה יזם משרד ההגנה האמריקאי פרויקט שמטרתו לאתר חברות סטארט-אפ ישראליות פורצות דרך. זאת כחלק מתפישה חדשה לפיה לחברות הסטארט-אפ יכול להיות תפקיד חשוב בפיתוח כלים בהתמודדות עם איומי הטרור ההולכים וגוברים. בשל המוניטין שיש לישראל בתחום היזמות הוחלט להתמקד בה. המטרה להגיע לחברות קטנות שלולא התחרות יתכן ולא היו מוציאות את הרעיונות שלהן לפועל. לאור הצלחת הפרויקט הוחלט השנה להרחיב את תחומי התחרות וסכום הפרס הוכפל.
 
לתחרות שני מסלולים. האחד לטכנולוגיות לוחמה בטרור פיזיות או סייבר לדוגמא, טיפול בחומרי נפץ, מערכות לזיהוי חשודים, טיפול בפצועים, איתור מטענים, חיזוק תשתיות מפני הפצצות ועוד. מסלול שני הוא לאפליקציות מובייל. לדוגמא, פענוח בזמן אמת של תמונות מהשטח, נווט והתמצאות בשטח גם ללא אמצעי תקשורת, ניהול של IOT ועוד.
 
התאריך הסופי להגשת מועמדות להשתתפות בשתי התחרויות הוא 4 למרץ 2016. לרישום ולפרטים נוספים לחצו על הקישור
 
שלב גמר התחרות יתקיים ב-7 ביוני, בבניין פורטר, באוניברסיטת ת"א.
 
חבר שופטים המורכב מאנשי משרד ההגנה האמריקאי ומשרד הביטחון הישראלי,  בכירים בתעשיית ההי-טק ובאקדמיה יבחר את הטכנולוגיות הזוכות. בנוסף לפרס הכספי יזכו המשתתפים בתמיכה והדרכה בדרכם אל ההצלחה. באותו היום ובאותו המקום יתקיים גם הכנס השני לטכנולוגיות לוחמה בטרור שיעסוק בפוטנציאל הגדל של תפקיד הטכנולוגיה והיזמות בשירות המאבק נגד הטרור.
 
 

אולי יעניין אותך גם