התעשייה האווירית מסרה כנף ראשונה של מטוס האימון 38-T לחיה"א האמריקאי

החברה הישראלית החלה בייצור סדרתי של הכנפיים של מטוס האימון. ה-T-38 יישאר בשירות חיל האוויר האמריקאי לפחות עד שנת 2026

התעשייה האווירית החלה בייצור סדרתי של כנפיים למטוס האימון של חיל האוויר האמריקאי 38-T. בטקס שהתקיים במפעל להב של התעשייה האווירית, נמסרה הכנף הראשונה לנציג סוכנות DCMA. הפרויקט כולל את החלפת הכנפיים הישנות בחדשות במטוסי האימון מסוג T-38 עבור חיל האוויר האמריקאי.

השלמת הכנף הראשונה מציינת את תוצאותיו המוצלחות של תהליך הנדסי מאתגר אשר כלל  עדכון והתאמה של התכן המקורי של מטוס האימון 38-T  שפותח בשנות ה- 50', ויצירת מודלים תלת ממדיים משוכללים לצורך ייצור והרכבת כנפיים של המטוס. ייצור והרכבת הכנף החדשה הושגה במאמץ משותף של מהנדסי התעשייה האווירית ובתמיכת מינהלת תכנית 38-T  בחיל האוויר  האמריקאי. המטוס הוא מטוס אימונים שפותח על ידי חברת נורת'רופ גראמן. הוא נחשב אמין, בעל ביצועים טובים ורמת בטיחות גבוהה. כתוצאה מכך, הוא עדיין נמצא בשימוש בחיל האוויר האמריקאי, אשר הודיע על הארכת משך שימושו לצורכי אימון עד שנת 2026.

"לתעשייה האווירית מעל 30 שנות ניסיון בייצור מכלולים למטוסי קרב. החברה גאה לתמוך בחיל האוויר האמריקאי", אמר יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית. "כמרכז מצוינות ומובילה עולמית בייצור מכלולים תעופתיים בכלל, ובתחום הכנפיים בפרט, אנו גאים לייצר כנפיים למטוס האימון 38-T, ולמטוסי 16-F, 35-F  . אנו מעריכים את היחסים הקרובים עם חיל האוויר  האמריקאי ומקווים להרחיב את שיתופי הפעולה לטובת הזדמנויות עתידיות נוספות ומאתגרות".

"אני שמח וגאה לקבל את הכנף החדשה הראשונה של מטוס האימון 38-T  בשם חיל האוויר  האמריקאי," אמר סא"ל אלן גריסון, נציג DCMA. ה- 38-T  הוא מטוס האימון העיקרי של חיל האוויר האמריקאי ומהווה נדבך קריטי בהכשרתם של טייסי העתיד שלנו. אני מודה לתעשייה האווירית על עבודת הצוות, ושיתוף הפעולה המוצלח, ומצפה לקבל כנפיים רבות נוספות עבור חיל האוויר האמריקאי.    

אולי יעניין אותך גם