השבחה ישראלית

בחיל האוויר האמריקאי דורשים מסכי תצוגה חדשים בתא הטייס של מטוסי הקרב מדגם F-15. נראה כי אלביט מערכות תהיה המובילה במרוץ לספק את הדרישה

טייסי חיל האוויר האמריקני דורשים מסכי תצוגה חדשים במטוסי האפ-15 שלהם כחלק מהשבחת המטוס. נראה כי אלביט מערכות תציע את חבילת תא הטייס "מדור חדש" לצורך ההשבחה הזו.

הטייסים טוענים כי ההחלטה להשביח את מטוסי האפ-15 החדשים יותר (דגמי C ו-E ) על ידי התקנת חיישנים שונים כמו מכ"ם ומערכות אחרות, היא חיובית אבל היא לא תיתן את התוצאות המקוות אם ההשבחה לא תכלול מערכת תצוגה שתציג לטייס את המידע הרלוונטי בכל שניה של הטיסה. לחברת אלביט מערכות יש מערכות תצוגה כאלה ונראה כי היא תציע אותן לחיל האוויר האמריקני באמצעות חברת הבת של אלביט בארה"ב.

חברת בואינג, יצרנית מטוסי האפ-15, כבר שילבה את קסדת הטיס המתקדמת שפותחה על ידי אלביט מערכות במטוסי האפ-15 מהדגם החדיש SILENT EAGLE הקסדה המיוצרת על ידי חברת VSI בארה"ב המשותפת לאלביט מערכות ולחברה האמריקנית רוקוול קולינס מאפשרת לטייס לכוון חיישנים וכלי נשק לכל כיוון אילו הוא מסתכל.

הקסדה הותקנה בשלב זה במטוס אחד לצורך בחינה והערכה. מדובר בדגם החדיש ביותר של הקסדה. דגמים קודמים שלה מותקנים כמעט בכל מטוסי הקרב של ארה"ב וכאלה של חילות אוויר אחרים. מטוס האפ-15 SILENT EAGLE מתחרה על חוזה גדול למטוסי קרב שצפוי בקוריאה הדרומית. המטוס יתחרה שם מטוס החמקן אפ-35 של חברת לוקהיד מרטין, עם מטוס הקרב טייפון של קונסורציום יורו פייטר.

בואינג טוענת כי בדגם החדש הוכנסו שינויים רבים שעושים אותו פחות חשוף למערכות גילוי. זה אמנם לא מטוס שתוכנן להיות חמקן כמו האפ-35 אבל לדברי בואינג הוא בעל תכונות מצוינות. לא מכבר חשפה אלביט מערכות את הדור המתקדם ביותר של קסדת הטייס המחדש שלה הקסדה מכונה HMDS gen 2, והיא למעשה השבחה של המערכת המכונה JHMCS המותקנת במטוסי כל F-15, F-16, F-18 גם המערכת החדשה מספקת לטייס את נתוני הטיסה על המשקף של הקסדה והיא משלבת מערכת לראיית לילה ומערכת אופטית מתקדמת הקסדה החדשה שוקלת כ-2.5 ק"ג ונחשבת כיום למתקדמת מסוגה.

אולי יעניין אותך גם