הרחפן החדש של אלביט

אלביט מערכות נכנסת לתחום הרחפנים באמצעות שיתוף פעולה עם חברת Flying production: רחפן מתוצרת החברה מוצג בביתן אלביט מערכות בתערוכת יורוסאטורי 2016 בפריז
 
הרחפן החדש של אלביט

צילום: ישראל דיפנס

חברת פליינג פרודקשן הוקמה לפני כ-5 שנים בפארק אפק בראש העין. החברה פיתחה את הרחפן וגם מערכות שליטה שמופעלות בכלים אוויריים נוספים, למשל ב״בלון״ מתוצרת RT מקבוצת "ארונאוטיקס". שיתוף הפעולה בין החברה הצעירה ובין אלביט מערכות, שנחשף בפריז, הוא שיווקי ומודיעיני. הרחפן שבו מדובר יכול לשמור על תקשורת עם המפעיל עד לטווח של 10 ק״מ ולשאת מטען של עד 5.5 ק״ג, מסוגים שונים. התקשורת שלו מוצפנת, וחלק מהמערכות שלו כוללות מנגנוני גיבוי למקרה של תקלה. הטיסה היא אוטומטית לגמרי, והדגש של המפעיל הוא בביצוע המשימה ולא בהטסת הרחפן.
 
לדברי אמיר בטש מחטיבת המודיעין של אלביט מערכות, הכוללת גם את תחום המל״טים והאלקטרואופטיקה, במקום לפתח רחפן על ידי אלביט: ״חיפשנו את המוצר הכי טוב והחלטנו לעשות איתו שת״פ, לרחפן יש רכיבים שקיימים גם במערכות של אלביט מערכות, למשל מטע״ד של קונטרופ, והוא בהחלט יכול להשלים מערכות שלנו לדרג הטקטי, כמו המל״ט ׳רוכב שמיים׳ ולבצע משימות נוספות״.
 

אולי יעניין אותך גם