הליקופטר בלתי מאוייש חדש

חברת AgustaWestland מפתחת כלי טיס חשמלי, בלתי מאויש, המתוכנן לרחף כהליקופטר ולהפוך לכלי טיס בעל כנף קבועה בעת התנועה קדימה

AgustaWestland Project Zero

במסגרת הפרוייקט המכונה "פרוייקט זירו" מפתחת החברה, הנמצאת בבעלות חברת Finmeccanica האיטלקית, כלי טיס חשמלי, בלתי מאויש המתוכנן לרחף כהליקופטר ולהפוך לכלי טיס בעל כנף קבועה בעת התנועה קדימה.

ההליקופטר מפותח במסגרת פרוייקט אינקובטור טכנולוגי, בהתבסס על שיתוף פעולה בין חברות בנות נוספות של Finmeccanica, כמו Selex ES שתיכננה ופיתחה יחידות קריטיות חדשות, כגון: חיישן ניווט ומחשב בקרת הטיסה.

הודות לשימוש בפלטפורמת VxWorks 653 של ווינד ריבר, המספקת יישומי תעופה משולבים ומודולארים בעלי תקן בטיחות גבוה, והודות לצווות המיומן של ווינד ריבר שהועמד לטובת הפרוייקט, AgustaWestland הצליחה לעמוד ביעד זמנים קשוח של 12 חודשים, במסגרתו תכננו, פיתחו, בנו ואף בדקו את ההליקופטר.

"הפתרונות המוכחים של ווינד ריבר בתחום התעופה, יחד עם המומחיות והשירותיות הגבוהה של הצוות סייעו לנו לפתח את הפרוייקט השאפתני שלנו במהירות שיא, תוך כדי נקיטה בגישה חדשנית ושימוש בטכנולוגיה מובילת-שוק," אמר דר' ג'יינס וואנג, סגן נשיא לפיתוח וטכנולוגיה ב-AgustaWestland.

"בחרנו בטכנולוגיה של ווינד ריבר בשל יכולות הריל-טיים שלה, ניידות גבוהה, שימוש חוזר, עמידות וסביבת העבודה - כל התכונות האלה סייעו לנו בקיצור תהליך הפיתוח באופן משמעותי".
 
"היתרון של VxWorks 653 לעולם התעופה ובמיוחד גישת ה- open standards עליה הפלטפורמה מושתתת, בולט לאור העובדה שלמעלה מ-300 פרוייקטים, בקרב 165 לקוחות, במסגרת יותר מ- 60 כלי טיס, מתבססים היום על פלטפורמה זו. אנו שואבים סיפוק מהידיעה כי המוצרים והשירותים של ווינד ריבר מאפשרים פיתוח של כלי טיס בלתי מאויש מהפכני, ומאפשרים לחברה להתאים את המערכת לדרישות הלקוח מבלי להשפיע על העמידות של כלי הטיס", אמר אלכס וילסון, דירקטור פיתוח עסקי לעולם התעופה, בווינד ריבר.