"הזירה הצפונית לא יציבה"

האלוף עידן נחושתן, מפקד חיה"א, אמר כי "כל מה שקורה באזור, במיוחד בסוריה, הוא סיבה לבחון את המתרחש ולהחליט החלטות ככל שנידרש". על פי נתוני חיל האוויר בשנה האזרחית החולפת נרשמו למעלה מ-170 אלף שעות טיסה, שמרביתן בוצעו על ידי כטב"מים

האלוף עידו נחושתן (צילום: אתר צה"ל)

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, ערך אתמול תדרוך לכתבים, בו התייחס לסיכום פעילותו של חיל האוויר בשנה האזרחית החולפת. בהתייחס לזירה הצפונית אמר האלוף נחושתן כי "אין ספק שהזירה הצפונית, במיוחד סוריה, לא יציבה. כל מה שקורה שם כל יום הוא סיבה עבורנו להסתכל על כך מחדש ולבחון את המתרחש, לעקוב אחרי מה שקורה ולהחליט החלטות ככל שאנחנו נידרש. אנו עוקבים כל הזמן אחרי מה שקורה בסוריה".

בחיל האוויר מסכמים שנה רוויה בפעילות מבצעית ובשעות טיסה, שמרביתן בוצעו על ידי כלי טיס בלתי מאויישים. על פי נתוני חיל האוויר נרשמו השנה למעלה מ-170,000 שעות טיסה, 30 אלף מתוכן הוגדרו כטיסות מבצעיות.

כלי הטיס של חיל האוויר התמודדו בעיקר עם משימות איסוף מודיעין ברצועת עזה, כמו גם בסיכול חוליות טרור שפעלו מתוך אוכלוסייה אזרחית והתכוננו לביצוע ירי רקטות לעבר שטח ישראל.

בחיל ציינו לשבח את הטמעת מערכת יירוט הרקטות "כיפת ברזל", שיירטה השנה למעלה מ-30 רקטות שכוונו אל עבר אזורים מיושבים באזור הדרום.

אולי יעניין אותך גם

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

By Cpl. Hailey Clay - dvidshub.net, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69246872

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

עלות כל מסוק כ-95 מליוני דולרים (מחיר מארינס בlot 5). עוד כ-100 מליון דולרים לכל מסוק ילכו על תחזוקה לחמש שנים, מערכות ישראליות, מנועים נוספים במחסן, סימולטורים ושעות עבודה