באלביט מעריכים: הרמס 900 – המוצר המרכזי בשנים הקרובות

גורמים בחברה מעריכים כי המערכת תהיה הייצוא המרכזי של אלביט בתחום המל"טים בשנים הקרובות

חברת אלביט מערכות רואה במל"ט הגדול שלה מדגם הרמס-900 את המערכת שתזכה להכי הרבה לקוחות בתחום המל"טים בשנים הקרובות. המל"ט שמצוי כבר בשימוש חיל האוויר, השלים לא מכבר סדרת הדגמות של טיסה במתארים שונים כאשר מותקנות עליו כמה מערכות מתקדמות.

בעבר כבר פורסם כי המל"ט הוצג כאשר הוא נושא מגוון של אנטנות למודיעין אלקטרוני ELINT\COMINT. תחת המקטע הקדמי שלו נושא המל"ט מטעד יום ולילה מדגם D-Compass מתוצרת אל אופ ומתחת למקטע האמצעי שלו מטע"ד AMPS רב חיישנים, גם הוא של אלאופ. אלביט מערכות ממשיכה בינתיים את המאמץ בשיווק באמריקה הלטינית, זאת לאחר שלא מכבר המל"ט מדגם הרמס-900 נבחר על ידי כוחות הביטחון של צ'ילה.

המל"ט מדגם הרמס-900 מאפשר טיסה בגובה של יותר מ-30,000 רגל, יש לו קיבולת מטען גדולה ויכולות טיסה בתנאי מזג אוויר קשים. הרמס - 900 מבוסס על המל"ט המוכח הרמס 450, אשר צבר מעל 200,000 שעות טיסה. המל"ט מדגם הרמס-900 בעל מוטת כנפיים של 15 מ', אורכו 8.3 מטר ויש לו משקל המראה מרבי של 1,100 ק"ג. משקל מטען המקסימלי הוא 300 ק"ג.

גודלו של המל"ט וביצועיו מאפשרים נשיאה של כמה מטע"דים המיועדים ליצירת תמונה מודיעינית שלמה. הרבה צבאות המפעילים מל"טים בינוניים וגדולים החלו לדרוש בשנה האחרונה שילוב של כמה מטע"דים כדי שיספקו להם תמונה מודיעינית טובה יותר. באלביט החליטו ללכת על הכיוון הזה והפלטפורמה של ההרמס-900 מאפשרת לספק את הדרישה המבצעית.

אולי יעניין אותך גם

זיהום אוויר חמור בניו יורק בשבוע שעבר. מקור הזיהום: שריפות החורש בחוף המערבי. צילום: Anthony Behar/Sipa USA via REUTERS

הסטארט-אפ הסביבתי שרוצה שננשום אוויר נקי יותר

מעל אלפיים ישראלים מתים מדי שנה כתוצאה מזיהום אוויר. בשיחה עם ישראל דיפנס מספרת מדענית האטמוספירה של חברת בריזומטר על האתגרים המקומיים והגלובליים של התופעה, ומסבירה מדוע לפעמים עדיף להישאר על הספה בבית במקום לצאת לרוץ