״מרשת הקשר נשמעו צעקות כוח מותקל ע״י כוח נוח׳בה״

סא"ל רז שטיינברג, מפקד גדוד 402, מספר על החתירה למגע, על חגורת האש שלא אפשרה לאויב ״להרים את הראש״, ועל המסירות והגאווה ״להיות שייך״
 

תמונה: סא"ל רז שטיינברג

כבר עם קבלת הידיעות הראשונות על הזוועות ביישובי העוטף, הקפיץ גדוד 402 (״רשף״) את עצמו ע״פ הציווי ״מתייצבים לפני פקודה!״ תוך מספר שעות לוחמי ומפקדי הגדוד, אשר היו בתקופת אימון במחנה ״קרן״ ושהו בביתם, התייצבו במחנה והחלו בביצוע מעמ״ל.

כבר בשעות הלילה המאוחרות, הגדוד נכנס למרחב האופרטיבי תוך ״סריקה לקראת מגע״ בעוד מחבלי נוח׳בה עוד מסתובבים במרחב. 

הגדוד התייצב ראשון והחל לירות בסיוע ישיר לחטיבה צפונית כבר בשעה 10:00 בבוקר. כחלק מסיוע זה הופעלנו באש לחילוץ, בסיוע להשבת המצב לקדמותו ולשיבוש ניסיונות פשיטה של אויב מהיבשה ומהים.

באירוע אחד אף הפעיל הגדוד את עצמו באש לחילוץ, כאשר מרשת הקשר נשמעו צעקות כוח מותקל ע״י כוח נוח׳בה אשר הסב פצועים והרוגים לכוחותינו. הגדוד הבין את תמונות המצב, חתר למגע והפעיל את עצמו באישור מס״ח צפונית על מטרות לבידוד המרחב, אשר עצרו את האש על כוחותינו ואפשרו את חילוץ הנפגעים. 

בהמשך הלחימה ביצע הגדוד נוהל קרב עם צק״ח 401 (הצק״ח האורגני) לקראת שלב ההתקפה. הגדוד ליווה את הצק״ח עם מסך אש מתגלגל של מאות פגזים בסיוע צמוד לכוחות הקדמיים אשר אפשרו להם להתקדם במהירות ומנע נפגעים לכוחותינו. 

הכוחות המתמרנים והאויב, מנגד, דיווחו על ״חגורת אש״ אשר ליוותה את הכוחות ולא אפשרה לאויב ״להרים את הראש״ ולפגוע בכוחותינו. ללא ספק, האש האורגנית הוכיחה את עצמה כגורם מכריע באפקטיביות המבצעית! 

הלוחמים והמפקדים פועלים סביב השעון, בלילה וביום. הם ירו כבר אלפי פגזים, לעיתים במשך ימים ללא הפסקה ותחת אש פצמ״רים של האויב, מתוך מסירות ומורל גבוהים.

הגדוד נלחם בשילוב זרועות יחד עם הסוללות הלוחמות, האג״ם ופלוגת הסיוע המנהלתי, אנשי המילואים, אנשי הקבע והסדירים. המערכת המשומנת שפועלת יחד תמשיך לפעול עד לניצחון על החמאס. גאה להיות שייך.


הכתבה התפרסמה הראשונה בגיליון המלחמה המיוחד של ״תמיד תותחן״. לינק לגיליון המלא

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית