רוסיה מבצעת ניסויים בטילים נגד לוויינים

http://kremlin.ru

פיקוד החלל של ארה"ב מודע ועוקב אחר ניסויים שמבצעת רוסיה בטילים נגד לוויינים שיש בהם משום איום על ארה"ב. גנרל ג'ון ריימונד, מפקד פיקוד החלל וראש המבצעים של כוח החלל האמריקני, הגיב על ניסויים רוסיים אלו באומרו כי "ארה"ב מחוייבת להרתעה מפני תוקפנות והגנה על האינטרסים של ארה"ב מפני פעולות עוינות בחלל".

גנרל ריימונד אמר כי ב-15 באפריל ביצעה רוסיה ניסוי, שבמסגרתו שוגר טיל בליסטי לעבר לוויין. מערכות הטילים נגד לוויינים מכונות DA-ASAT ולדברי פיקוד החלל יש לרוסים מערכות טילים המסוגלים להשמיד לוויינים הנמצאים במסלול נמוך של הקפת כדור הארץ (לווייני LEO). הלוויינים הרוסיים קוסמוס 2542 וקוסמוס 2543 הם המשגרים את טילי ה'תקיפה הישירה' נגד לוויינים צבאיים, ו"הם נושאים אופי של נשק חלל" וביצעו תמרונים סמוך ללוויינים ממשלתיים אמריקניים, תמרונים שניתן לפרשם כחסרי אחריות ובעלי פוטנציאל של איום".

גנרל ריימונד הוסיף ואמר כי ניסויים רוסיים אלו הם הוכחה נוספת ליחס הצבוע של רוסיה להצעות בדבר פיקוח על נשק בחלל החיצון. רוסיה מעוניינת להטיל על ארה"ב מגבלות בתחום זה, בעוד לה אין שום כוונות להפסיק את תכניות החלל שלה.  "החלל", נאמר בהודעת מפקד פיקוד החלל של ארה"ב, "שייך לכל האומות, ולכן יש דרישה לייצור מערכות חלל גם בזמן חירום, וגם היום, כאשר נושאי לוגיסטיקה, תחבורה ותקשורת חיוניים למאבק בקורונה", אומר גנרל ריימונד.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית